Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
354 hozzászólás Oldal: 12 / 24
Előző 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24 Következő
Ügyes kis darab, csak kár, hogy nincs kisebb teljesítményű változata. A diagramok alapján 5 KW-ig tud lemodulálni, ami egy kisméretű lakásnál még sok lehet, állandóan ki-be kapcsolgatva kell működnie. Lenne egy max 12 KW-os modell (2-12 KW), akkor ideális lenne ott, ahol a Mika már kevés, de 24 KW-osra nincs szükség.
Látom a saját kazánomon, amióta leszigeteltem a házat, azóta nincs szükség nagy teljesítményre, így a kikondenzálódott sav (hagyományos, kéményes kazán) megette a deflektor egy részét. Mi lesz, ha megkapja a ház a tervezett teljes hőszigetelését?? :roll:
Igen "Yocoe", sok szépet írnak róla. Kérdés majd az ára...
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Plaszlo írta: Mi lesz, ha megkapja a ház a tervezett teljes hőszigetelését?? :roll:

Kicseréled egy olyanra, amit a passzívházakhoz is ajánlanak és az 2-re lemodulál. Csak győzd "pénzmaggal" :D
Hogy tetszett az ajánlott "habos" videó sor?
Megnézted a Poliureát is? :? A bomba álló bevonatot?
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
fransis69 írta: Igen "Yocoe", sok szépet írnak róla. Kérdés majd az ára...


Nem olyan vészes a többi kazánhoz képest.
A bevezető ára a Remeha Tzerra 24S-nek bruttó: 290.000 Ft.

http://www.kazanpont.hu/termek/kondenzacios/futo-kazan/remeha-tzerra-24s-4099

A Remeha Tzerra 28C kombi bevezető ára: bruttó: 290.000 Ft.

http://www.kazanpont.hu/termek/kondenzacios/kombi-kazan/remeha-tzerra-28c-4100

Most kell venni! :wink:
Plaszlo írta:
fransis69 írta: Igen "Yocoe", sok szépet írnak róla. Kérdés majd az ára...


Nem olyan vészes a többi kazánhoz képest.
A bevezető ára a Remeha Tzerra 24S-nek bruttó: 290.000 Ft.

http://www.kazanpont.hu/termek/kondenzacios/futo-kazan/remeha-tzerra-24s-4099

A Remeha Tzerra 28C kombi bevezető ára: bruttó: 290.000 Ft.

http://www.kazanpont.hu/termek/kondenzacios/kombi-kazan/remeha-tzerra-28c-4100

Most kell venni! :wink:

Kondenzációs fűtőkazán
Teljesítmény: 6,1-24,8 kW < ilyen teljesítmény egy mai szigetelés mellett viszont értelmetlen, nem ? :?
A 6,1kW-ra modulálás miatt meg sűrű bekapcsolást eredményez ez a fajta amire hívatkozol.
Ha leszigetelsz, neked ennek a harmada is sokkk lesz, de egy MIKA is :D
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Most nem az én problémámra írtam, csak a jövendőbeli árakat firtattad.
Egy nagyobb házban még bőven jó lehet.

Magamnak hirtelen (nem nagyon kerestem) ezt találtam mint lehetséges és korszerű kazánt:

http://www.kazanpont.hu/termek/kondenzacios/kombi-kazan/ariston-genus-premium-evo-24-1226

Ez most is és később is elég lenne.
Plaszlo írta: Most nem az én problémámra írtam, csak a jövendőbeli árakat firtattad.
Egy nagyobb házban még bőven jó lehet.

Magamnak hirtelen (nem nagyon kerestem) ezt találtam mint lehetséges és korszerű kazánt:

http://www.kazanpont.hu/termek/kondenzacios/kombi-kazan/ariston-genus-premium-evo-24-1226

Ez most is és később is elég lenne.

Neked januárban sem valószínű, hogy kell majd :) > Fűtési hőterhelés: 2,8-24,4 kW > 2,8Kwh, sokkal inkább 2 vagy alatta :D . Az átmeneti hónapokban meg kapcsolgatna, mint a bolond óra :lol: , szerintem.
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
fransis69 írta:
Plaszlo írta: Most nem az én problémámra írtam, csak a jövendőbeli árakat firtattad.
Egy nagyobb házban még bőven jó lehet.

Magamnak hirtelen (nem nagyon kerestem) ezt találtam mint lehetséges és korszerű kazánt:

http://www.kazanpont.hu/termek/kondenzacios/kombi-kazan/ariston-genus-premium-evo-24-1226

Ez most is és később is elég lenne.

Neked januárban sem valószínű, hogy kell majd :) > Fűtési hőterhelés: 2,8-24,4 kW > a 2,8Kwh, sokkal inkább 2 vagy alatta :D . Az átmeneti hónapokban meg kapcsolgatna, mint a bolond óra :lol: , szerintem.
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Kedves Szakértők!

Talán tudnak segíteni!
Bosch Therm 4000 O kéményes vízmelegítőt szereltettem fel, de a berendezés üzeme bizonytalan.Több órás "pihenés" után nem gyújt be. Adja a szikrát, hallatszik a pattogás, de nem lobban be. Ha sokadig próbálkozás után mégis, utána már működik az újbóli gyújtás is.
Ami eddig történt:
- a góliát elemek kapocsfeszültsége 1,6V, szerintem ez gyári állapot
- szakember ellenőrizte, hogy a szikra tényleg megérkezik
- szakember ellenőrizte, hogy gyufával begyújtható
- ami viszont megoldja a problémát: szikráztatás köznem egy kis többletlevegő. Pl: a berendeséz alá egy törölközővel odalegyintek, vagy tüdővel befújok, ekkor a begyújtás azonnal megtörténik (akár elsőre próbára is).

Mit tanácsolnak, hol lehet a hiba?
Üdv.
Amikor ilyen problémám volt a kazánommal, akkor az égősor el volt koszolódva a lángérzékelő környezetében. Az égősor jobb fele begyulladt, de a bal nem, ahol az érzékelő volt, így letiltott az elektronika. Nekem is működött, ha meglegyintettem, vagy befújtam az égéstérbe. Amennyiben még koszolódás nem állhat fent, akkor valamiért kevesebb gáz (vagy levegő?) megy a gyújtószikra környékére, át kellene nézni az égősort. Gondolom a szakember megnézte, hogy a szikrázás a megfelelő helyen keletkezik.... :roll:
Plaszlo írta: Üdv.
Amikor ilyen problémám volt a kazánommal, akkor az égősor el volt koszolódva a lángérzékelő környezetében. Az égősor jobb fele begyulladt, de a bal nem, ahol az érzékelő volt, így letiltott az elektronika. Nekem is működött, ha meglegyintettem, vagy befújtam az égéstérbe. Amennyiben még koszolódás nem állhat fent, akkor valamiért kevesebb gáz (vagy levegő?) megy a gyújtószikra környékére, át kellene nézni az égősort. Gondolom a szakember megnézte, hogy a szikrázás a megfelelő helyen keletkezik.... :roll:

Kedves László!
A szikra meglétét ellenőrizték, a helyét nem lehet pozicionálni, úgy vettem észre. Kiszerelték a szikra "elektródát", aztán visszatették.
(Egy híd tartja, amit 2 csavar rögzítí.)
1 napos készülék révén nem koszolódhatott, bár az égősort sem ellenőrizték.
A gyújtószikárhoz a gáz nem azon a pipaszerű csövön megy?
Üdv.
Megnéztem a készüléked leírását, már képben vagyok. Valóban pipa alakú cső a gyújtóláng gázvezetéke.
Ezeknél a készülékeknél nagyon fontos a gyújtóelektróda helyzete és a gyújtóláng gázellátása, a levegő-gáz keverék jó beállítása. Ha nincs teljesen a helyén a cső, vagy nem megfelelően keveri a gázt a levegővel, nehezen gyújtható be a gyújtóláng. Ugyanez a helyzet a gyújtószikrával, ha nem jó helyen ugrik át a szikra, nem gyújtja be a gázkeveréket.
A régi gázkazánom is őrlángos volt, időnként ki kellett tisztítani (ez nálad még nem valószínű) és beállítani a gázkeverék arányát és a gyújtószikra helyzetét (annál lehetett állítani az elektróda helyzetét). Nem értem a szerelő miért nem tudja beállítani.
Plaszlo írta: Üdv.
Megnéztem a készüléked leírását, már képben vagyok. Valóban pipa alakú cső a gyújtóláng gázvezetéke.
Ezeknél a készülékeknél nagyon fontos a gyújtóelektróda helyzete és a gyújtóláng gázellátása, a levegő-gáz keverék jó beállítása. Ha nincs teljesen a helyén a cső, vagy nem megfelelően keveri a gázt a levegővel, nehezen gyújtható be a gyújtóláng. Ugyanez a helyzet a gyújtószikrával, ha nem jó helyen ugrik át a szikra, nem gyújtja be a gázkeveréket.
A régi gázkazánom is őrlángos volt, időnként ki kellett tisztítani (ez nálad még nem valószínű) és beállítani a gázkeverék arányát és a gyújtószikra helyzetét (annál lehetett állítani az elektróda helyzetét). Nem értem a szerelő miért nem tudja beállítani.


Kedves László!
Köszönöm, hogy időt szánt az ügyemre!
Nekem úgy tűnt, hogy a készülék működéséhez nem nagyon értettek a szerelők (tanácstalanságukban már engem kérdezgettek)
Mivel jönnek vissza hozzám a napokban az tanácsai alapján ezt fogom javasolni nekik:

- beállítani gyújtószikra helyzetét
- biztosítani a gyújtóláng gázellátását
- beállítani a gázkeverék arányát

Megtenné, hogy kiegészíti a leírást, hogy hogyan kell ezeket a készüléken megtenni?
Itt a gépkönyv, ha fejezetre hivatkozna: http://www.kazanwebshop.hu/sites/defaul ... 3%A9si.pdf
Üdv.
Félek annyit nem tudok segíteni, mint szeretnéd. Nem vagyok gázszerelő, csak a kényszer megtanított néhány fogásra. Igazán ezt a hibrid gyújtási módot sem nagyon értem, ha már elektronika be tudja gyújtani az őrlángot, miért nem egyből a főégőt gyújtja be. Így értékes idő megy el, míg begyújt a főégő, addig a víz folyik veszendőbe. :roll: Normál esetben ahogy megnyitod a melegvízcsapot, az elektronika már "szikráztat", és gyújtja a főégőt. 1-2 mp múlva melegíteni kezd, nem vár feleslegesen. De biztos ennek is van praktikus magyarázata. :roll:
Ennyit erről, a Bosch biztos tudja mit miért csinál.

Mivel nem ismerem a készüléket és a rajzokból csak a lényeg derül ki, így nem tudom konkrétan mit és hol lehet állítani.
A 2.7-es működési ábrán látszik, hogy a 29-es gyújtóláng fúvóka és a 30-as gázcső között rés van, itt keveredik a gáz a levegővel. Elvileg gyári beállítás szerint olyan keverékre van beállítva, ami könnyen begyullad és megfelelő intenzitással, de koromképződés nélkül ég. Ha kevés levegő keveredik hozzá, akkor a láng sárgás és nem nyúlik be a láng vége az égéstérbe, "felkonyul" mint a gyertya lángja. Ha túl sok levegőt kap, akkor a fúvóka kilépőnyílásától távolabb kezdődik a láng, a szikra nem tudja begyújtani. Tehát a jól beállított láng folytatja a cső vonalát (nem konyul fel), tisztán kéken ég, és a kilépési ponttól folyamatos. A keveréket a 29-es szelep és 30-as cső közötti távolsággal lehet beállítani. A FÉG cirkó gyújtóláng gázcsövén oldalt még volt egy lyuk, amit egy fémlemezzel lehetett eltakarni, amivel finoman lehetett beállítani a lángképet. Ennek nem látom a nyomát a készülékeden.

A szikrának - a kapcsolás rajz alapján - a 2-es gyújtóelektróda és a 3-as ionizációs szonda között kell átugrania, ami minden bizonnyal a gyújtóláng útjában van. Ha nem itt ugrik át, akkor ez is lehet sikertelen begyújtás oka, vagy nem elég nagy a szikra, esetleg gyenge. A szikrának is határozottan és kék színben kell megjelennie, ha sárgás a színe, akkor már nincs elég ereje. Nem tudom milyen határértéknél jelzi az elektronika az elemcserét, de jó elemek esetnén 2,4 V-ot kell mérned (2x1,2 V). A korábban írt 1,6 V már erősen merült állapotra utal. Talán az elemeket kellene első körben kicserélni, jó minőségű új alkáli elemekre és akkor megnézni a készülék működését.

Remélem valamennyire tudtam segíteni.
Plaszlo írta: Üdv.
Félek annyit nem tudok segíteni, mint szeretnéd. Nem vagyok gázszerelő, csak a kényszer megtanított néhány fogásra. Igazán ezt a hibrid gyújtási módot sem nagyon értem, ha már elektronika be tudja gyújtani az őrlángot, miért nem egyből a főégőt gyújtja be. Így értékes idő megy el, míg begyújt a főégő, addig a víz folyik veszendőbe. :roll: Normál esetben ahogy megnyitod a melegvízcsapot, az elektronika már "szikráztat", és gyújtja a főégőt. 1-2 mp múlva melegíteni kezd, nem vár feleslegesen. De biztos ennek is van praktikus magyarázata. :roll:
Ennyit erről, a Bosch biztos tudja mit miért csinál.

Mivel nem ismerem a készüléket és a rajzokból csak a lényeg derül ki, így nem tudom konkrétan mit és hol lehet állítani.
A 2.7-es működési ábrán látszik, hogy a 29-es gyújtóláng fúvóka és a 30-as gázcső között rés van, itt keveredik a gáz a levegővel. Elvileg gyári beállítás szerint olyan keverékre van beállítva, ami könnyen begyullad és megfelelő intenzitással, de koromképződés nélkül ég. Ha kevés levegő keveredik hozzá, akkor a láng sárgás és nem nyúlik be a láng vége az égéstérbe, "felkonyul" mint a gyertya lángja. Ha túl sok levegőt kap, akkor a fúvóka kilépőnyílásától távolabb kezdődik a láng, a szikra nem tudja begyújtani. Tehát a jól beállított láng folytatja a cső vonalát (nem konyul fel), tisztán kéken ég, és a kilépési ponttól folyamatos. A keveréket a 29-es szelep és 30-as cső közötti távolsággal lehet beállítani. A FÉG cirkó gyújtóláng gázcsövén oldalt még volt egy lyuk, amit egy fémlemezzel lehetett eltakarni, amivel finoman lehetett beállítani a lángképet. Ennek nem látom a nyomát a készülékeden.

A szikrának - a kapcsolás rajz alapján - a 2-es gyújtóelektróda és a 3-as ionizációs szonda között kell átugrania, ami minden bizonnyal a gyújtóláng útjában van. Ha nem itt ugrik át, akkor ez is lehet sikertelen begyújtás oka, vagy nem elég nagy a szikra, esetleg gyenge. A szikrának is határozottan és kék színben kell megjelennie, ha sárgás a színe, akkor már nincs elég ereje. Nem tudom milyen határértéknél jelzi az elektronika az elemcserét, de jó elemek esetnén 2,4 V-ot kell mérned (2x1,2 V). A korábban írt 1,6 V már erősen merült állapotra utal. Talán az elemeket kellene első körben kicserélni, jó minőségű új alkáli elemekre és akkor megnézni a készülék működését.

Remélem valamennyire tudtam segíteni.


Kedves László!

Mérnöki az okfejtés! :) Továbbítom a szerelőnek a leírtakat. Ha alakul valami, beszámolok majd!
Csak egy gondolat az elemekről: a mért nyugalmi feszültség az elemeken külön-külön volt 1,6V!
Mivel ezek a névleges értéknél magasabbak, ezért mondtam, hogy gyári állapotúak (akárcsak a személyautók ólomakksija, ahol mért 12V nyugalmi feszültség csak 25%-os töltöttséget jelent. 100%-os töltöttség esetén 12,72V a fesz. Gyári állapotban lehet 13V feletti az érték.)
Mégegyszer köszönöm!
H. Máté
Előző 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24 Következő
354 hozzászólás Oldal: 12 / 24

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég