Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
354 hozzászólás Oldal: 13 / 24
Előző 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24 Következő
Üdv.
Félek annyit nem tudok segíteni, mint szeretnéd. Nem vagyok gázszerelő, csak a kényszer megtanított néhány fogásra. Igazán ezt a hibrid gyújtási módot sem nagyon értem, ha már elektronika be tudja gyújtani az őrlángot, miért nem egyből a főégőt gyújtja be. Így értékes idő megy el, míg begyújt a főégő, addig a víz folyik veszendőbe. :roll: Normál esetben ahogy megnyitod a melegvízcsapot, az elektronika már "szikráztat", és gyújtja a főégőt. 1-2 mp múlva melegíteni kezd, nem vár feleslegesen. De biztos ennek is van praktikus magyarázata. :roll:
Ennyit erről, a Bosch biztos tudja mit miért csinál.

Mivel nem ismerem a készüléket és a rajzokból csak a lényeg derül ki, így nem tudom konkrétan mit és hol lehet állítani.
A 2.7-es működési ábrán látszik, hogy a 29-es gyújtóláng fúvóka és a 30-as gázcső között rés van, itt keveredik a gáz a levegővel. Elvileg gyári beállítás szerint olyan keverékre van beállítva, ami könnyen begyullad és megfelelő intenzitással, de koromképződés nélkül ég. Ha kevés levegő keveredik hozzá, akkor a láng sárgás és nem nyúlik be a láng vége az égéstérbe, "felkonyul" mint a gyertya lángja. Ha túl sok levegőt kap, akkor a fúvóka kilépőnyílásától távolabb kezdődik a láng, a szikra nem tudja begyújtani. Tehát a jól beállított láng folytatja a cső vonalát (nem konyul fel), tisztán kéken ég, és a kilépési ponttól folyamatos. A keveréket a 29-es szelep és 30-as cső közötti távolsággal lehet beállítani. A FÉG cirkó gyújtóláng gázcsövén oldalt még volt egy lyuk, amit egy fémlemezzel lehetett eltakarni, amivel finoman lehetett beállítani a lángképet. Ennek nem látom a nyomát a készülékeden.

A szikrának - a kapcsolás rajz alapján - a 2-es gyújtóelektróda és a 3-as ionizációs szonda között kell átugrania, ami minden bizonnyal a gyújtóláng útjában van. Ha nem itt ugrik át, akkor ez is lehet sikertelen begyújtás oka, vagy nem elég nagy a szikra, esetleg gyenge. A szikrának is határozottan és kék színben kell megjelennie, ha sárgás a színe, akkor már nincs elég ereje. Nem tudom milyen határértéknél jelzi az elektronika az elemcserét, de jó elemek esetnén 2,4 V-ot kell mérned (2x1,2 V). A korábban írt 1,6 V már erősen merült állapotra utal. Talán az elemeket kellene első körben kicserélni, jó minőségű új alkáli elemekre és akkor megnézni a készülék működését.

Remélem valamennyire tudtam segíteni.
Plaszlo írta: Üdv.
Félek annyit nem tudok segíteni, mint szeretnéd. Nem vagyok gázszerelő, csak a kényszer megtanított néhány fogásra. Igazán ezt a hibrid gyújtási módot sem nagyon értem, ha már elektronika be tudja gyújtani az őrlángot, miért nem egyből a főégőt gyújtja be. Így értékes idő megy el, míg begyújt a főégő, addig a víz folyik veszendőbe. :roll: Normál esetben ahogy megnyitod a melegvízcsapot, az elektronika már "szikráztat", és gyújtja a főégőt. 1-2 mp múlva melegíteni kezd, nem vár feleslegesen. De biztos ennek is van praktikus magyarázata. :roll:
Ennyit erről, a Bosch biztos tudja mit miért csinál.

Mivel nem ismerem a készüléket és a rajzokból csak a lényeg derül ki, így nem tudom konkrétan mit és hol lehet állítani.
A 2.7-es működési ábrán látszik, hogy a 29-es gyújtóláng fúvóka és a 30-as gázcső között rés van, itt keveredik a gáz a levegővel. Elvileg gyári beállítás szerint olyan keverékre van beállítva, ami könnyen begyullad és megfelelő intenzitással, de koromképződés nélkül ég. Ha kevés levegő keveredik hozzá, akkor a láng sárgás és nem nyúlik be a láng vége az égéstérbe, "felkonyul" mint a gyertya lángja. Ha túl sok levegőt kap, akkor a fúvóka kilépőnyílásától távolabb kezdődik a láng, a szikra nem tudja begyújtani. Tehát a jól beállított láng folytatja a cső vonalát (nem konyul fel), tisztán kéken ég, és a kilépési ponttól folyamatos. A keveréket a 29-es szelep és 30-as cső közötti távolsággal lehet beállítani. A FÉG cirkó gyújtóláng gázcsövén oldalt még volt egy lyuk, amit egy fémlemezzel lehetett eltakarni, amivel finoman lehetett beállítani a lángképet. Ennek nem látom a nyomát a készülékeden.

A szikrának - a kapcsolás rajz alapján - a 2-es gyújtóelektróda és a 3-as ionizációs szonda között kell átugrania, ami minden bizonnyal a gyújtóláng útjában van. Ha nem itt ugrik át, akkor ez is lehet sikertelen begyújtás oka, vagy nem elég nagy a szikra, esetleg gyenge. A szikrának is határozottan és kék színben kell megjelennie, ha sárgás a színe, akkor már nincs elég ereje. Nem tudom milyen határértéknél jelzi az elektronika az elemcserét, de jó elemek esetnén 2,4 V-ot kell mérned (2x1,2 V). A korábban írt 1,6 V már erősen merült állapotra utal. Talán az elemeket kellene első körben kicserélni, jó minőségű új alkáli elemekre és akkor megnézni a készülék működését.

Remélem valamennyire tudtam segíteni.


Kedves László!

Mérnöki az okfejtés! :) Továbbítom a szerelőnek a leírtakat. Ha alakul valami, beszámolok majd!
Csak egy gondolat az elemekről: a mért nyugalmi feszültség az elemeken külön-külön volt 1,6V!
Mivel ezek a névleges értéknél magasabbak, ezért mondtam, hogy gyári állapotúak (akárcsak a személyautók ólomakksija, ahol mért 12V nyugalmi feszültség csak 25%-os töltöttséget jelent. 100%-os töltöttség esetén 12,72V a fesz. Gyári állapotban lehet 13V feletti az érték.)
Mégegyszer köszönöm!
H. Máté
Matt-new írta: Csak egy gondolat az elemekről: a mért nyugalmi feszültség az elemeken külön-külön volt 1,6V!
Mivel ezek a névleges értéknél magasabbak, ezért mondtam, hogy gyári állapotúak (akárcsak a személyautók ólomakksija, ahol mért 12V nyugalmi feszültség csak 25%-os töltöttséget jelent. 100%-os töltöttség esetén 12,72V a fesz. Gyári állapotban lehet 13V feletti az érték.)
Mégegyszer köszönöm!
H. Máté


Igazad van, összekevertem az elemméretű akkuval, innen az 1,2 V-os kapocsfeszültség. :?
Ráadásul párhuzamosan van kapcsolva a két elem és oda is írták 1,5V...... :roll: Rövidzárlat. :wink:
Kedves Hozzáértők!

Segítségre van szükségem: 51 nm-es, 3 méter belmagasságú, téglaépítésű (régi építésű, 60 cm falvastagságú ház), modern ablakokkal ellátott lakásomba szeretnék MIKA kazánt a konvektor helyére. Ellentmondó véleményeket hallok a különböző mesteremberektől: van, aki azt mondja, hogy nem fűti ki a lakást a MIKA, van, aki azt mondja, hogy minden további nélkül. Szeretnék minden helyiségbe radiátort (2 szobába nagyobbakat, a konyhába közepeset, a fürdőszobába, előszobába, wc-be kisebbeket). Ideális esetben a fürdőszobai meleg vizet is a MIKA szolgáltatná.

Kérem, írják meg a véleményeiket és tapasztalataikat. Köszönöm!
Sziasztok! Kéne egy kis segítség. Nekem is van egy MIKA-6 minikazánom egy 53nm-es lakásban, 4 radiátor és egy törölköző szárítóhoz van szerelve.
Az a baj, hogy nem tudom a rendszerbe 60 foknál melegebbre felfűteni a kazánból kimenő vizet. Kb. 45 l fagyállós víz van benne. Nekem max. 22 - 23 fokra sikerül felfűtenem a lakást, de valamivel többet szeretnék, csak nem tudom hogy mi lehet a baj. Van-e mód a kazánt nagyobb teljesítményre fejleszteni? Ha valaki tudna ebben tanácsot adni, azt köszönöm.
Üdv.
Yocee lett a MIKA kazánok nagy tudója, próbáld privátban elérni, hátha nem olvassa a fórumot mostanában.
Köszönöm a megtisztelő címet, igyekszem a legjobb formámat hozni!

Kedves gammari!

Mindent leírtunk már ezzel kapcsolatban, tökéletesen kifűti a lakást, ha kell adok egy telefonszámot, akinél működik, pont az a konfiguráció amit szeretnél, megoszthatja a tapasztalatait ő is.

Kedves popeye35!

Szerintem nincs jól beszabályozva a kazán. Ez megtörtént a telepítés után? ha nem, ki kell hívni a technorgázos szerelőt, hogy szabályozza be rendesen. De az is lehet, hogy a termosztát nem megfelelő, vagy hibás.
Kedves Yocee!

Voltak kint beállítani, az égő nyomása maximumon van, a termosztát is jó, és azt mondták, hogy a 60 fokos víznek is elégnek kell lennie. Cserélték a kazánt garanciába, mert mindig leállt, viszont a régin 80 fokra felfűtötte. Jelenleg itt tartok.
Szia!

Új kazán, új garancia! mindenképpen meg kell nézetni, mert 80fokig fel kell mennie minimum! Vagy nem jó a készülék termosztátja, vagy nincs rendesen beszabályozva (a ledugózott csavar alatt kellett tekergetnie a szerelőnek). Nem tudom, hogy ki üzemelte be, de én a technorgáz által kiküldött sráccal meg voltam elégedve.
2013.szeptemberi Mika 6e beüzemelés után nekem is hangosnak tűnt a rendszer. Van lehetőség vásárolni 1/2" -os menetes hőálló gumikompenzátort,de én úgy oldottam meg utólagosan,hogy a szivattyú előtt a visszatérő ágat hőálló csőhéj szigetelővel leszigeteltem 1méteres szakaszon.Láss csodát megszűnt a zaj!!
Egy éve szereltettünk be egy Saunier Duval Theme COndens F 25-ös kondenzációs kazánt. Hamarosan lejár az egy éves garancia, és a cég felajánlotta a kiterjesztett garanciát plusz 1 évre a főegységekre. Ez 20 ezer Ft- pluszkiadást jelentene. Kérdésem, hogy van-e értelme a kiterjesztett garanciának, milyen lehet az a készülék, amelynek a fő egységei egy-két éven belül elromolhatnak. Elképzelhető ez? Másik kérdés, hogy szükséges-e a kazánon évente elvégeztetni a karbantartást. Köszönöm, ha válaszoltok.
Üdv.
Elvileg nem kellene elromlania ilyen rövid idő alatt semminek, de sosem lehet tudni és főegységet cseréltetni saját zsebre elég rázós dolog. Nehéz megmondani előre mi fog történni. A kisördög azt mondaná, ha a szerviz ajánlja fel önként a garanciahosszabbítást, akkor sok rizikójuk nem lehet vele. Sajnos bármelyik nagy és megbízható márkánál előfordulhatnak problémák, ezt csak egy őszinte szervizes tudná megmondani, aki nap mint nap szereli ezeket a kazánokat.
Ajánlott az éves szervizelés ami leginkább tisztításból és ha szükséges beszabályozásból áll, mivel érzékeny szerkezetek ezek, a lerakódó por és égéstermék rontja a készülék hatásfokát. Hiába zárt rendszerű, a kívülről szívott levegőben is van elég szálló szennyeződés.
Hosszabb garanciaidejű készülékeknél kötelező is az évenkénti karbantartás a garancia megtartásához.
Nagyon köszönöm! Üdv., Zsuzsa
Kedves fórumozók!

A segítségetekre lenne szükségem. Lakótelepi lakásban lakom, immár több, mint 10 éve. 3 évvel ezelőtt fűtéskorszerűsítésen estem át.
A háztömbben kicserélték a kazánt, és mindenhol a radiátor elé átkötőt szereltek, valamint danfoss termoszelepet kaptunk, no meg fűtésmérőket a fűtésmegosztáshoz. Én még pluszba az aluradiátoraimat is lecseréltem, L-panel aluradiátorokra, ugyanazon a napon. Egycsöves a fűtési rendszer, a kazán 2 lépcsőházzal odébb, a földszinten van, én az 1.emeleten lakom, tehát nálam igen nagy radiátorok vannak. Ebben a házban az 1.emelet az első olyan szint, ahol lakások vannak. Valamint a nyílászáróimat is kicseréltem. Mivel a ház szélén lakom, van végfal szigetelés. Alattam azonban nincs fűtött helység.
A fűtés megindulásával azonban szembesültem az éktelen zajjal, ami az új fűtési rendszerrel jár.
Ha bekapcsolják a kazánt, az én hálószobámban nem lehet megmaradni! Többször szóltam a közös képviselőnek, fűtésszerelőknek, a távhősöknek. Kijöttek, majd elmentek. A zaj nem szűnik. Többen is így jártak, ám a legtöbbjüknek a következő évben eltűnt vagy mérséklődött a zaj.
Több kísérletezés is folyt a problémám miatt:
tekergettek mindenféléket, és az első fűtési szezon második felében kissé mérséklődött a zaj. Ez azonban NEM a műszaki tervben rögzített szelep állások meleltt történt, így visszaálltak a régi beállításra. Azóta a közös képviselő tagadja, hogy történt volna átállítás.
A főtáv emberei is többször voltak kint, gyakorlatilag semmit nem tudtak mondani, csak azt, hogy konstrukcióhibás a radiátorom, mert túlzottan felerősíti a zajt. Ez persze nem igaz, mert a többi helyiségemben nem olyan erős a zaj, mint a hálószobában. Többször írtam már emiatt panaszt, és azt kértem, szüntessék meg, vagy csökkentsék elfogadható mértékűre a zajt (legalább olyanra, mint amilyen a nappaliban van). Legutóbb, idén márciusban is kijöttek, leszerelték a radiátort, hoztak helyette egy régi, harmadakkora radiátort, és felszerelték. Természeseten ennek is volt hangja, csak nem olyan erős. Ők persze ezt teljes sikernek vették - így a hiba megoldása szerintük rám hárult, nekem kell egy gumis hangtompítót beszereltetnem, ami majd megoldja a problémámat. Ennél a kísérletnél a zajhatást is mérték, és jóval a megengedett zajszint feletti mértéket mértek!!
Azóta semmi nem történt. A helyszínre kiérkező főtávosok mindig nagyon ellenségesek, sosem hibásak, nem hajlandók elismerni a tervezési hibát, mert véleményem szerint az van. EGyszer ezt egy főtávos kollega is megerősítette az ügyfélszolgálaton - ahol kiderült, hogy a fűtéskorszerűsítés tervezésekor a régi infrastruktúrára vonatkozóan terveznek, és nem végeznek előzetes felmérést! Azóta ezt senki nem erősítette meg.
Iden december elejéig nem volt víz a radiátorban, kizártuk a rendszerből, de a probléma ugyanúgy fennállt. Aztán kinyitottuk a csapokat, meleg lett, és továbbra is zajos.
Több lakófórumon is előkerült a problémám, az önkormányzat is ígérte, hogy segítenek. Nem történt semmi. Teljesen tanácstalan vagyok. Aludni, élni nem lehet a szobában, az idegeimet és a türelmemet is megviseli ez az egész, nem beszélve arról, hogy így a lakásom értéktelen, eladhatatlan.
Amióta ez a problémám van, figyelem a házban lévő egyéb radiátorok hangjait, és azt kell mondjam, van hangjuk. A házban lakók elég vegyesen nyilatkoznak a témában: hol zajos náluk is, aztán megszűnik, vagy azért hallani, de elviselhető, de olyan is van, akinek egyáltalán nincs problémája.
Kérlek segítsetek, milyen lehetőségeim vannak, hova fordulhatok, ki tud segíteni? Kinek a felelőssége az ilyen, és kinek kellene helyreállítani a hibát, ha tényleg hibázott??
Előre is köszi az infókat!
Kedves Rita!
Talán lehetne pereskedni, de az olyan bonyolult és hosszú lenne, ami alatt megőszülsz, ráadásul a kimenete is kétséges. Itt mindenki a másikra mutogatna, szakértőket vonultatna fel mindkét oldal, majd azoknak az ellenszakértőit, stb. Talán a legjobb lenne a hálóban beépíttetni azt a gumis hangtompítót, mert akkor legalább aludhatnál nyugodtan.
A legtöbb fűtési rendszer zajos, csak a mértéke más. Minél nagyobb tömegű radiátorod van,annál kisebb lenne a zaja, mert ezek a vékony, nagyfelületű radiátorok mint egy hangszóró membrán működnek. A vízcsövek továbbítják a szivattyú és az áramló közeg hangját, a radiátorok meg felerősítik. Gondolom a zajbeli különbségek függnek attól, hogy mennyire messze vannak a szivattyútól a radiátorok. De a szelepek is lehetnek zajosak, talán azt is érdemes lenne minőségire cseréltetni, ha valami gagyit raktak be a költségcsökkentés érdekében.
Ha az idegrendszered elég erős, harcos amazon természeted van és szereted a kihívásokat, keress egy ügyvédet, ellenkező esetben nyeld le a békát és csináltasd meg a hangtompítást, aztán nyújtsd be a számlát a közös képviselőnek. Gondolom ez nem lenne olyan nagy összeg, amit ne lehetne kifizettetni, és ezzel megoldódhatna a problémád.
Előző 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24 Következő
354 hozzászólás Oldal: 13 / 24

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 44 vendég