Üdv.
Félek annyit nem tudok segíteni, mint szeretnéd. Nem vagyok gázszerelő, csak a kényszer megtanított néhány fogásra. Igazán ezt a hibrid gyújtási módot sem nagyon értem, ha már elektronika be tudja gyújtani az őrlángot, miért nem egyből a főégőt gyújtja be. Így értékes idő megy el, míg begyújt a főégő, addig a víz folyik veszendőbe. Normál esetben ahogy megnyitod a melegvízcsapot, az elektronika már "szikráztat", és gyújtja a főégőt. 1-2 mp múlva melegíteni kezd, nem vár feleslegesen. De biztos ennek is van praktikus magyarázata.
Ennyit erről, a Bosch biztos tudja mit miért csinál.
Mivel nem ismerem a készüléket és a rajzokból csak a lényeg derül ki, így nem tudom konkrétan mit és hol lehet állítani.
A 2.7-es működési ábrán látszik, hogy a 29-es gyújtóláng fúvóka és a 30-as gázcső között rés van, itt keveredik a gáz a levegővel. Elvileg gyári beállítás szerint olyan keverékre van beállítva, ami könnyen begyullad és megfelelő intenzitással, de koromképződés nélkül ég. Ha kevés levegő keveredik hozzá, akkor a láng sárgás és nem nyúlik be a láng vége az égéstérbe, "felkonyul" mint a gyertya lángja. Ha túl sok levegőt kap, akkor a fúvóka kilépőnyílásától távolabb kezdődik a láng, a szikra nem tudja begyújtani. Tehát a jól beállított láng folytatja a cső vonalát (nem konyul fel), tisztán kéken ég, és a kilépési ponttól folyamatos. A keveréket a 29-es szelep és 30-as cső közötti távolsággal lehet beállítani. A FÉG cirkó gyújtóláng gázcsövén oldalt még volt egy lyuk, amit egy fémlemezzel lehetett eltakarni, amivel finoman lehetett beállítani a lángképet. Ennek nem látom a nyomát a készülékeden.
A szikrának - a kapcsolás rajz alapján - a 2-es gyújtóelektróda és a 3-as ionizációs szonda között kell átugrania, ami minden bizonnyal a gyújtóláng útjában van. Ha nem itt ugrik át, akkor ez is lehet sikertelen begyújtás oka, vagy nem elég nagy a szikra, esetleg gyenge. A szikrának is határozottan és kék színben kell megjelennie, ha sárgás a színe, akkor már nincs elég ereje. Nem tudom milyen határértéknél jelzi az elektronika az elemcserét, de jó elemek esetnén 2,4 V-ot kell mérned (2x1,2 V). A korábban írt 1,6 V már erősen merült állapotra utal. Talán az elemeket kellene első körben kicserélni, jó minőségű új alkáli elemekre és akkor megnézni a készülék működését.
Remélem valamennyire tudtam segíteni.
Félek annyit nem tudok segíteni, mint szeretnéd. Nem vagyok gázszerelő, csak a kényszer megtanított néhány fogásra. Igazán ezt a hibrid gyújtási módot sem nagyon értem, ha már elektronika be tudja gyújtani az őrlángot, miért nem egyből a főégőt gyújtja be. Így értékes idő megy el, míg begyújt a főégő, addig a víz folyik veszendőbe. Normál esetben ahogy megnyitod a melegvízcsapot, az elektronika már "szikráztat", és gyújtja a főégőt. 1-2 mp múlva melegíteni kezd, nem vár feleslegesen. De biztos ennek is van praktikus magyarázata.
Ennyit erről, a Bosch biztos tudja mit miért csinál.
Mivel nem ismerem a készüléket és a rajzokból csak a lényeg derül ki, így nem tudom konkrétan mit és hol lehet állítani.
A 2.7-es működési ábrán látszik, hogy a 29-es gyújtóláng fúvóka és a 30-as gázcső között rés van, itt keveredik a gáz a levegővel. Elvileg gyári beállítás szerint olyan keverékre van beállítva, ami könnyen begyullad és megfelelő intenzitással, de koromképződés nélkül ég. Ha kevés levegő keveredik hozzá, akkor a láng sárgás és nem nyúlik be a láng vége az égéstérbe, "felkonyul" mint a gyertya lángja. Ha túl sok levegőt kap, akkor a fúvóka kilépőnyílásától távolabb kezdődik a láng, a szikra nem tudja begyújtani. Tehát a jól beállított láng folytatja a cső vonalát (nem konyul fel), tisztán kéken ég, és a kilépési ponttól folyamatos. A keveréket a 29-es szelep és 30-as cső közötti távolsággal lehet beállítani. A FÉG cirkó gyújtóláng gázcsövén oldalt még volt egy lyuk, amit egy fémlemezzel lehetett eltakarni, amivel finoman lehetett beállítani a lángképet. Ennek nem látom a nyomát a készülékeden.
A szikrának - a kapcsolás rajz alapján - a 2-es gyújtóelektróda és a 3-as ionizációs szonda között kell átugrania, ami minden bizonnyal a gyújtóláng útjában van. Ha nem itt ugrik át, akkor ez is lehet sikertelen begyújtás oka, vagy nem elég nagy a szikra, esetleg gyenge. A szikrának is határozottan és kék színben kell megjelennie, ha sárgás a színe, akkor már nincs elég ereje. Nem tudom milyen határértéknél jelzi az elektronika az elemcserét, de jó elemek esetnén 2,4 V-ot kell mérned (2x1,2 V). A korábban írt 1,6 V már erősen merült állapotra utal. Talán az elemeket kellene első körben kicserélni, jó minőségű új alkáli elemekre és akkor megnézni a készülék működését.
Remélem valamennyire tudtam segíteni.