2. rész szrnap részére
Állapot: kellősítés megszáradt, a talpas tüskék ragacsa is megkötött, a kerület mentén felszerelt térdfallemez és ferdesík lemezén is megszáradt a kellősítés, a damilokat is eltávolítottad (mi 0,3-as szürke áttetsző francia damilt alkalmazunk, könnyű, alig lóg be, meghúzható a végtelenségig, nem nyúlik, szinte nem lehet elszakítani, évekig használható, egy darab fára szoktuk felcsavarni)
1. a kerület mentén az említett 1m*20m-es csupasz lemezt megosztva felfuttatod a térdfallemezre is meg feljebb a ferde lemezre is, alá ragacsolsz persze az OSB-n (egy oldalas ragacsolás). Fel is tűzheted a ragacsolt OSB-hez, a tűzéseket meg lekened majd, ha a ragacs nem tartaná meg, de megtartja. Ha nem boldogulsz a teljes szélességgel, egy 8-10cm visszahajtásával a saroknál, lehetne két darab is. A 8-10cm majd, ha két sávos, az átfedéshez kell.
A betonod biztos nem egyenes és lesznek benne dudorok is. Az első rácsbordát ki kell hézagolni egyenesre is, meg a tetejét vízszintbe is kell állítani!2. valahonnan kerítesz 15mm vastag lécet. Ledarabolod 8cm-re. Átlósan átvágod, lesz srichtoló páros éked.
3. vadul „bedobálod” a 15cm széles deszkást kantra a tüskék közé, mindet.
Az előző ékekkel beállítod a vonalasságot és a 4m-es vízmértékeddel a vízszintet!!! , az ékeket átütöd egy 25-30-as bognárfejű szöggel, fixálod az elmozdulás ellen ideiglenesen. Ne üsd be teljesen, lehet, hogy itt ott módosítanod kell. Nagy felület, módszeresen kell haladni.
Ez a srichtolás nekem, úgy gondolom 2-3 óra lenne, csak viszonyításként említem…Ezt követően, ahol toldani kell, jobbról balról OSB_10 hevederekkel toldod. A hevederek szélessége 15-1cm, a hossza a toldandó anyag szélességének a 2,5-szerese, és mivel az jobbra-balra kell, hogy átfedje 2,5-szeresen, a teljes hosszak 15*(2*2,5) = 75 cm-es heveder párok. Ezzel olyan lesz statikai szemponból, mintha végtelen lenne a faanyagod.
Fúrd meg előre a hevedereket, egykét menettel előre, csak úgy kézzel, tedd bele a csavarokat minden hevederbe, jobbra is, balra is a toldástól két sorba 4-4 csavart, hevederenként összesen 16db-ot. A forg.lapcsavarok 3,5*35mm-ek.
4. a tüskék ráhagyásos hosszúak felfelé, lentebb magyarázom, miért. Most már van mihez mérned, hiszen az első borda szinten van.
A második borda is 15cm magas lesz, azt majdnem a legvégén helyezed el. Nem szabad hogy kifusson annak a majdani síkjáig, így visszavágod valamennyit, hogy a kiállás a bordatetejétől 10cm legyen. Így a 6. filc réteg 5cm-t takarni fogja a tüskék végét. Ez a visszavágás megadja neked azt is, hogy alatta 2... -2,5cm-re csavarozod majd át a második bordát egy-egy csavarral a 2-2 tüskéhez.
5. Még egyszer leellenőrzöd néhány üvegsör kíséretében, a bordák tengelye +- 0,5cm-en belül
120cm. A bordák felső síkja vízszintes. Ha minden OK. Megiszod még a maradék sörödet és a családod körében kipihened a cécót.
6. Ki vagy pihenve: felkevered keverőszárral a tömény Bitugél ragacsot. Már beszereztél egy jó széles (15-20cm) burkolok használta fogas spatuját. A bödön Bitugél az egyik sávban, te meg a másikban vagy. Egy kőműves fándlinyi Bitugélt beborítasz magad elé és a fogas spaklival hullámzó mozdulatokkal felgletteled a betont. Mivel a borda ki van emelve, alá is beügyeskedsz a ragaccsal, de radiátor görbe ecsettel is megoldhatod, úgy is ecset kell a srichtoló ékek végleges körül kenéséhez. Az előírt kívánt vastagság egy rétegben 1,5mm. Ehhez válasz fogazott spatulyát, beszámítva, hogy 60-70fokban azt meg fogod dönteni a lehúzáskor.
A kellősítés nem, de a további rétegek, ha van kompresszorod, alvázvédő pisztollyal is megoldható. Az egyenletes rétegvastagság fontos, a lánc olyan erős csak, mint a leggyengébb láncszeme!7. kb. egy hetes munkaszünet, csak nézegeted és örvendezel, hogy kitűnő munkát végeztél…
8. Felhordod a második réteg BITUGÉLT az előzőek szerint.
sajnos, ismét az 7. pont lép életbe, most is csak nézegeted a száradásáig.
9. begurítod az első feles sávba Kanuf_Insulation 0044 hőszig. filcet az első bordák közé 3*5cm vtg vastagságban. Egy éles kés ott van a zsebedbe állandóan, azzal beszurkálva felrázogatod, hogy minden réteg púposodjon, meg a tüskéknél U alakban bevágod, hogy ott is zárjon a szigetelés.
Ez fontos.
Nem is annyira a hőveszeteség miatt, inkább azért, hogy azokon a pontokon is meglegyen az U érték, mert ha gondatlan vagy, ott nincs semmi, le fog csapódni a Bitugél alatti szelvényben a pára, de még a mennyezeti rétegben. Jól gondold át.
Ez a farka harapta kutya szindrómája, haha…
Sávonként haladsz a 15cm vtg. elérésére,
mert még van hol állnod a betonon, hihi
. Érdemes a talpszelementől indulnod egy-két sávval befelé körkörösen és csak az utolsó maradék sáv lesz az, ahol át kell majd fektetni valami járó pallót, hogy ne taposd le azt, amit nagy gondossággal eligazgattál.
Ne feledd, rosszul megcsinálni valamit, majdnem annyi idő, mint jól, csak ami rossz, az, az is marad. Egy életre!
A hőszigetelés közben, van időd agyalni, kérlek, azon gondolkozz el, hogy azon a 2-3 kerti-partin, amit rendezel majd nekünk, rostonsült pecsenyés lesz-e vagy bográcsgulyásos esetleg az egyik belőle Bajai halászlé-s??? Így ebben a sorrendben!
U.i:
[
b]Az ne zavarjon, hogy a megemeléssel több lesz kissé, mint 30cm a teljes magassága, (32… -33cm?, az legfeljebb10… 12%, bőven belefér a felrázogatásába, majd meglátod). A 6sávos 5cm-es filc ki fogja neked tölteni az egészet a javatokra.[/b] Folyt. köv. a 3. részen