Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
750 hozzászólás Oldal: 3 / 50
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50 Következő
Igen, érzek különbséget a nyomásban. Akkor megnyugodtam.
Üdv Minden Fórumozónak!

Én is házilag szeretném elkészíteni a központi fűtést, mivel úgy gondolom ezzel is tudok lefaragni a költségekből! Abban kérném a fórumozók segítségét, hogy ezzel az új fajta könnyen szerelhető ötrétegű csővel szeretném megoldani a csövezést, a kérdésem annyi lenne, hogy lehet indulni közvetlen a kazántól ezzel a csővel, vagy oda mindenképpen réz cső kell! Amúgy a rendszer egy vegyes tüzelésű kazánról üzemelne, és 5-6 radiátor lenne rákötve osztós megoldással!

Előre is köszi a választ!
Én az osztóig mindenképp hagyományos módon csövezném, és csak az osztó után az ötrétegűvel.
Segítséget kérek átkötőcsöves radiátorszelep beállításához.
kép:http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRI945NzFaQy3ZDt1HN2ZLJiO389W69zL-Tp0RI4d1HCz3HKe-t

A főbérlőmnél forrók a radiátorok, nálam hideg. A fűtést én is fizetem.....

Előre is köszönöm!
Csak tipp:
A szelep végén lévő anya lecsavarása után hozzá kell férned az állítócsavarhoz. Elvileg ezzel lehet a radiátorba menő és a tovább menő víz arányát beállítani. Ha nagyon kicsire van állítva a radiátorodba menő víz aránya, akkor hideg marad a radiátor. Másik ötletem a radiátor légtelenítése, de remélem lesz aki testközelből ismeri a szelep beállítását.
Köszi a választ, a beállítás mikéntje azért érdekel, mert nem akarok bénázni, tkp. az a gondom, ha például betekerem az állítócsavart, akkor több vizet enged át, vagy a radiátorra megy több?
Amíg nem kapsz jobb ötletet, kezd el kifelé tekerni egy kicsit a szelepet és nézd meg, melegszik-e a radiátor. Ha ez nem jön be, próbáld befelé, de mindig jegyezd meg, mennyit tekertél. Sajnos jobb tanácsom nincs. :?
Üdvözlöm a kedves fórumozokat központi fűtést én is magam szeretném csinálni egy mika 6e kazán lenne fél colos a viz csatlakozója 20as öt rétegű csővel gondoltam előre menőt és a vissza térőt 3 radiátorom lenne a leágazásokat 16os csövel az elsö radiátor 800w, kazántól 2 méterre masodik1500w 2 méterre harmadik3000w 10méterre harmadiknak elég a 16 os csö a t idom után vagy inkább menyen 20assal véleményeket kérek s hogy kell feltölteni a rend szert üzemi nyomások?
Megint tanultam valamit. :D Ilyen kazánról még nem is hallottam, de utána kerestem a neten és érdekes egy szerkezet.
Számolgatni kellene a pontos meghatározáshoz, mekkora tömegáramra és hőmérsékletre van szüksége a radiátoroknak a teljesítményük leadásához, majd a tömegáram meghatározása után lehet választani csövezési módot, méreteket.
Nem vagyok fűtésszerelő, így csak vitaindítónak írom, mert még senki sem reagált rá. Az általad felvetett csőátmérőket figyelembe véve, a 20-as csővel mennék az első két radiátorig 16-os leágazásokkal, majd a 2. radiátor után 20/16-os szűkítővel és 16-os csővel vinném tovább a legnagyobb radiátorig. Nem túl szerencsés helyzet, hogy a legnagyobb teljesítményű radiátor lesz a legmesszebb a kazántól, de a kis radiátorok alsó torlószelepével be tudod állítani, hogy minden radiátor a neki megfelelő vízmennyiséget kapja és megfelelően fűtsön.
Ha azt veszem, hogy nálunk 15-ös rézcsővel csinálták meg a fűtési rendszert végig és működik, akkor ennek is működnie kell. Igaz be kellett állítani a radiátorokhoz menő vízmennyíséget egyenként. Szóval szerintem ezzel nem lehet nagy bakot lőni, de jó volna ha hozzáértő is véleményt nyilvánítana.

Jókat olvastam a kazánról, 100 m2-es házat is ki tudott fűteni, de a kisebb lakásokat gond nélkül. A feltöltés és légtelenítés menetét a kazán gépkönyvében megtalálod, a nyomásértékekkel együtt.
köszönöm a hozászolást akkor nem rosszul gondoltam tavasszal neki is állok
Sziasztok!

Nemrég vásároltunk egy 2004 körül épült házat, kb egy hónapja költöztünk be. Most a Jézuska azt hozta, hogy a nappaliban kb. 5 cm magasan felpúposodott a parketta (eddig, de nagyon gyorsan történik, tegnap még szinte semmi nem látszott) A gyanús jel, ami miatt központi fűtés hibára gyanakszom az, hogy a cirkó alacsony nyomást jelez, 25 fok körüli vízhőmérséklet körül 0.8 bar a fűtés kör nyomása.
Kérdésem: hogyan lehet megállapítani, hogy a fűtéscsőből jön-e a víz az ajzatbetonba, és amiatt púposodik a parketta? Az ilyen hibának kellene lennie valami látható jelének a parkettán kívül? Műanyag csövezésű fűtés van elosztóval (nem tudom mi a pontos neve, egy olyan elosztó, ahonnan kiindulnak a műanyag csövek az aljzatba). Ha a fűtéscső a hibás, akkor azt ugye külső "köpenycsőbe" teszik mindig, és csere esetén nem kell szétvernünk az egész házat, csak a régi cső ki, új be?
Előre is köszönöm a válaszokat. Boldogabb karácsonyt mindenkinek!
Üdv!
A kazán nyomásesését kell figyelni. Légtelenített rendszert feltöltesz előírt nyomásra és figyeled, csökken-e a nyomás. Ha észrevehetően csökken, akkor sanszos, hogy ereszt valahol a rendszer. Gyanús jel lehet a gyors felpúposodás a szivárgásra, a meleg víz hamarabb megdagasztja a parkettát.
Arra meg nem mernék mérget venni, hogy védőcsőbe rakták a fűtéscsövet. Egyrészt csökken a hőátadás, másrészt a hosszú, kanyargós cső amúgy is elakadna a kanyarokban.
Köszönöm szépen a gyors választ.
Gondolom ezek a csövek semmilyen módon nem javíthatók, ki kell cserélni az egészet? Akkor ezek szerint nem marad más, mint az elosztótól a radiátorig felverni az aljzatbetont - falat, és új fűtéscsövet tenni le? Az ilyen csöveknek mennyit kellene bírniuk egyébként? Gondolom nem úgy van tervezve eredetileg, hogy 6-7 évente szét kelljen verni miattuk az egész házat. Ha ilyen silány minőségben csinálták meg érdemesebb egyszerre kicseréltetnem az egészet? (elkerülendő, hogy egy hónap múlva valamelyik másik kör menjen szét és újra szét kelljen verni mindent)
pénznyelő tulajdonos írta: Ha a fűtéscső a hibás, akkor azt ugye külső "köpenycsőbe" teszik mindig, és csere esetén nem kell szétvernünk az egész házat, csak a régi cső ki, új be?

Üdv!

Sajnos aligha. A védőcső pusztán az SP csövek mechanikai védelmét, illetve azt biztosítja, hogy a hőtágulásból adódó méretváltozás elférjen. Harmadrészt a vízszerelők ezt olyan szinten szokták rögzíteni a szerelőbetonhoz, hogy az a még folyó munkák során ne mozduljon el. Az SP cső gyakorlatilag egy örök élet, meg még két nap, amíg nem fúrják meg, vagy roppan meg, kitart.
Célszerű lenne ellenőrizni, hogy nem szivárog-e valamelyik radiátor kapcsolódása, megtörténhetett, hogy a védőcsöveket toldva vannak a padlóban, és a szivárgás, a védőcsövön a át a toldásig visszafolyt, és ott talált szabad utat magának.
A többi leginkább a helyzet pontos ismeretében adható meg.

További kellemes ünnepeket!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Nem kell az egész betont felverni, csak a hibás résznél. Javíthatók a csövek megfelelő technológiával, de ehhez mindenképp szakember szükséges, aki vállal rá garanciát(!!). Sajnos a parkettát fel kell szedni a javításhoz, azt nem lehet megúszni. Normál esetben 10-15 évet ki kellene bírniuk a csöveknek, de lehet gyári hibás, vagy a szerelésnél cseszték el. Toldani nem szokták a csöveket (hibalehetőség), egy hurkot, vagy kört egyben raknak le. Gyakorlatilag a csöveket a betonhálóhoz rögzítik még a betonozás előtt, ezt maximum egy Ogre tudná kirántani. :wink: :lol:
Az eladót nem tudod megkeresni, hogy kivel készíttette a padlófűtést?
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50 Következő
750 hozzászólás Oldal: 3 / 50

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég