Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
593 hozzászólás Oldal: 25 / 40
Előző 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 40 Következő
Üdvözletem!
1967-es, 10x10-es kockaházunk van, betonozott födémmel. Üveggyapottal tervezzük szigetelni a födémet. A padlás semmilyen tárolásra nincs használva.Ezzel kapcsolatban szeretnék néhány konkrét információt kapni.
1, a párazáró fóliát mennyire kell a betonkoszorú széléig tenni? Amennyire csak lehet, vagy elég addig, ameddig a szigetelőanyag is elér.
2. A szigetelő anyagot is toljam ki, rá a koszorúra, amennyire csak lehet, vagy elég a koszorú belső széléig?
3, a párazáró fóliát kell rögzíteni a szélein? (a fóliák illesztését nyilvánvalóan kell)
4, A padlásfeljáró és a kémény közti kb 4 méteres sávra, ahol a kéményseprő évente 1x közlekedni fog, mindenképp lépésállót használjunk? Vagy azt az évi 1 alkalmat elviseli úgy az üveggyapot, ha erre a közlekedési sávra OSB lapot teszek?
Köszönöm: Legoza Gábor
Kedves Fórumozók ! Már biztos ezerszer válaszoltatok hasonló buta kérdésre, de hiába olvasgattam a hozzászólásokat nem találtam választ. Régi házam van a födém felépítése: Plafon(náddal)+deszka+valami közötte (por és salak)+deszka+2cm beton.
A padlás száraz, ritkán használt, csak tárolásra.Szigetelni szeretném, gyorsan kényelmesen és olcsón.Mivel száraz nem tennék
fóliát hanem csak 5cm-es nikecell-t amire a közlekedési utakra osb-t vagy eleve oda lépésálló szigetelőlemezt raknék.
Kérdéseim:lenne ennek a szigetelésnek hőszigetelő eredménye ? Lehet vagy érdemes-e csak egy részét leborítani a padlásnak? Ha van értelme ennek milyen jelzésű lemez érdemes ide használni. Kérlek ha tudtok segítsetek ! Köszönettel Kaloska.
Üdv.
kaloska írta: gyorsan kényelmesen és olcsón.


Erről egy régi kabaréjelenet, jut eszembe a szex hármas szabályáról: akkor jó, ha van kivel, van mivel és van hol. Csak az a baj, általában a háromból csak kettő teljesül egyszerre. :D

Sajnos a gyors és olcsó megoldások nemegyszer több kárt okoznak, mint hasznot. A salak szigetelés - igaz nem a mai mércékkel mérve - lehet egészen hatásos. Régi szomszédunknak volt lapos tetőn ilyen szigetelése, és sokkal kevesebbet szenvedett nyáron, mint mi a sátortető alatt, szigeteletlen födémmel. Erre 5 cm szigetelést rakni, pénzkidobás, kár belefogni. Ez a pár centi elrontja a jelenlegi födém egyensúlyát.
A födémen keresztül télen pára vándorol át a hidegebb oldal felé. Ez nem jó a szigetelésnek, de a jelenlegi formájában működő, ki tud szellőzni, ki tud száradni. A födémen áthaladó pára a harmatpont alatti rétegekben kicsapódik és víz lesz belőle (a külső rétegekben jég), ami ugyan rontja a födém hőszigetelő képességét, de melegebb időszakokban ez a víz elpárolog a szigetelésből, szép lassan kiszárad. Ha most erre rátennél 5 cm. nikecellt, akkor lezárod a födém páraáteresztő képességét, mivel a nikecell erős párafékező hatású. A fagyhatár ugyan valamennyivel feljebb kúszik a szigetelésben, de még mindig benne marad, viszont a párafékezés miatt sokkal több víz lesz a salakban, ami még jobban lerontja a hőszigetelő képességét, mint amit az a vékony plusz szigetelőréteg javítana. Tehát összességében romlana a födém hőszigetelése, és a víz miatt penészesedés lépne fel.

Erre a födémre olyan vastagságú szigetelőanyagot kell fektetni, hogy a födém jelenlegi legfelső szintje sosem érje el a harmatpontot, a pára ne tudjon vízzé válni a legkeményebb hidegben sem. Ilyenkor már szükséges a párazáró fólia a födém és a ráfektetett szigetelés közé, mert ha a fólia alatt a pára nem tud vízzé kondenzálódni, akkor a salakszigetelés sem vizesedik, viszont a felette lévő rétegbe a fólia nem engedi át a párát, a felső réteg szigetelőanyag sem vizesedik, hiába kerülnek a felső rétegei harmatponti hőmérséklet alá.
A szükséges vastagságot Fransys69 tudja korrekten kiszámítani, de arányaiban én legalább olyan vastagságot raknék rá, mint mostani födémben lévő salakréteg vastagsága. A korszerű szigetelőanyagok sokkal jobb hőszigetelő képességűek, mint a salak, így a harmatpont a rárakott szigetelőanyagba menne fel.
Azt írtad, jelenleg száraz a padlás, de ne feledd, csak a felületét látod, azt nem tudod, milyen viszonyok vannak nagy hidegben alatta.

A részleges szigetelés az épület - főleg a födém - fiziológiáját befolyásolja hátrányosan az eltérő hőmérsékleti viszonyok és ezek vonzata miatt. A szigetelést mindig a ház teljes egységére kell meghatározni.
Most csak nagyon nagy vonalakban érintettem a kérdést, amióta Fransys felfedte, mennyire összetett dolog ez, nem merek konkrét tanácsokat adni, nehogy nagyobb bajt okozzak. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek a salakszigetelések a kornak megfelelő házakban működtek rendesen, ahol a lakott tér megfelelően szellőzött az ablak résein és a nyílt rendszerű kályhákon keresztül.
üdv
A 70es évek elején épült födémét akarnom szigetelni ami úgy néz ki :vakolat,dróthálóra fonott nád,deszka ,gerenda (12x18),deszka,2-3 cm beton.az elképzelésem az hogy a gerendák közé polisztirol gyöngyöket fújok.A kérdés a párásodás. Alulról gipszkarton lett felszerelve :karton párazáró fólia 10 cm isover .A jobb szigetelés miatt gondolkodom a +rétegen.Kérek véleményeket :roll:
Üdv.

Mivel a gipszkarton és az Isover szigetelés között van - remélhetőleg megfelelően kivitelezett - párazáró fólia, így nem lehet gond a további szigetelésnöveléssel.
A legfelső betonréteget eltávolítja, vagy csak bemeneti nyílásokat képez a feltöltéshez?
Csak bemenetire gondoltam kb 10 cm átméröjüre.Fújható közetagyapot és cellulózról hallottam de polisztirolról nem találtam adatokat. Nem tudom hogy mi okból nem említik sehol,valamilyen technikai oka lehet?Bár nem látom milyen hátránya volna. Gipszkarton és folia nélkül pl. garázsban szintén a gerendák közé fújva alul osb,lehet lecsapódás?A garázs külön épület.
Kedves Plaszlo!

Végig olvastam a fórumot, nagyjából értem a rétegrendet és a párazárás fontosságát is megjegyeztem. Padlásteremet szeretném szigetelni 10 cm-es Rockwool Deltarockkal (600x1000) a szarufák között, ugyanis 2-3 év múlva beépítenénk, viszont addig is fűtési költséget csökkent. A felső vízszintes részre felpakolva és nem a szarufák közé betömködve a lapok (természetesen a szarufák alsó részére hőtükrös párazáró fóliát felrakva) szerinted működik a dolog? Vagy van valami hátránya ennek az ötletnek? A cserepek alatt van páraáteresztő fólia. Képeket mellékeltem, hogy egyértelműbb legyek.

Üdv,
Tamás

Csatolmányok

Szia!

A félmegoldásoknak általában csekély a haszna. Azt javasolnám, ne csak ideiglenesen csináld meg a hőszigetelést, hanem véglegesre. Aztán mikor fogod a padlásteret lakhatóvá tenni, az már csak rajtad múlik.
A szarufák között kevés a 10 cm-es réteg, csakúgy mint a fogópárok felett/alatt. Most még itt a lehetőség, hogy a szarufák között és alatt, valamint a fogópárok között és alatti szigetelő réteget egy egységbe hozd (folytatásai legyenek egymásnak) és úgy zárd le a belső teret párazáró fóliával.
Mielőtt neki kezdenél a szigetelésnek, még le tudod védeni a fa szerkezetet és a villanyszerelést is nyugodtan elkészíteni.

A szigetelőanyag nem fog úgy megállni hosszabb távon, ahogy felraktad a fogópárokra. Kell alá valamilyen borítás, ami megtartja a szigetelést. Gondolom ezeket a fogópárokat nem akarod látni, így el fogod takarni. Mivel a fogópárokban függőleges tartók is bele vannak építve, javaslom a fogópárok alatti hőszigetelést (is) a hőhidak elkerülésének érdekében.
Szia László!

Köszönöm a gyors választ! Ez azt jelenti, hogy mindenképp a fogópárok közé javaslod a Deltarockot, és alá még plusz szigetelésnek a kőzetgyapotra merőlegesen egy újabb (10 cm?) másfajta (milyen?) szigetelést, ez alá pedig egy tartó borítást és erre a párazáró fóliát? A ferde szarufák közé elég ha be van feszítve a méretre vágott Deltarock, vagy ide is érdemes valamilyen plusz borítást tenni?

Üdv,
Tamás
Szia Tamás.

A Deltarockot ferde tetőkhöz fejlesztették ki, mert ha jól rakják, beszorul a szarufák közé. Aki szigetelt már alulról ferde tetőt, az értékeli ezt a megoldást. :D
IMG_2983.jpg
IMG_2983.jpg (180.83 KiB) Megtekintve 7995 alkalommal.

Ez egy alpesi tetős ház, mivel ritkábban - egymástól nagyobb távolságra - voltak a szarufák, mint szokott lenni, így lécekkel is meg kellett erősíteni a tartást.

A vízszintes fogópárok közé nem tudod beékelni, ki fog esni. Ehhez valamilyen rögzítési módot kell alkalmazni, mint például rozsdamentes (horganyzott drótból) egy tartóhálót kifeszíteni.

IMG_3643.jpg
IMG_3643.jpg (179.18 KiB) Megtekintve 7920 alkalommal.

Ilyen drótozással lehet megfogatni a szigetelést, amíg a párazáró fóliát és a burkolatot - lambéria, gipszkarton - fel nem rögzíted. A képen csak a drótozás érdekes neked, bár ez is födémszigetelés, de fűtött terek közötti szigetelés, inkább hangcsillapító, mint hőszigetelő.

Tehát a lényeg, ki kellene töltened a szarufák és a fogópárok közötti részt egy réteg kőzetgyapottal, mad ezekre merőlegesen készíteni egy lécezést, ami a második réteg kőzetgyapotot tartja meg, valamint a burkolatot. Ezek együttes vastagsága legalább 20 cm legyen. A ferde tetőn és a födémen lévő második réteg hőszigetelést szépen össze lehet passzítani, hogy folyamatos, rés és hőhídmentes legyen. Erre kerül alulról a párazáró fólia és a burkolat.
A kivitelezést már többször leírtuk, gondolom megtaláltad az előző hozzászolásokban, de ha jól emlékszem a "padlás minimál" topikban is részletezve lett.

Tehát a rétegrend belülről kifelé:
- belső burkolat
- esetlegesen légrés, nem mindig képeznek
- párazáró fólia
- első réteg szigetelés szarufák, fogópárok alatt lécezés között
- szarufák és fogópárok közötti szigetelőréteg
- a szigetelésen páraáteresztő fólia

A födémet felülről mivel tervezed lezárni?
Szia László!

Még egy kérdés az előzőek alapján: a drótozásos tartóháló most már világos, és praktikusan egyszerű is. Az a megoldás, miszerint a fogópárok (10 cm vastagok és 10-es kőzetgyapotom van) alsó részét behálózom a dróttal, majd így berakva a kőzetgyapotot alul is és felül is pont szintben lesz a fogópárral. Ha erre merőlegesen a tetejére pakolom a következő 10 cm-t, akkor alul a drót hőhídként funkcionálna, és ezért kell alulra a következő réteg gyapot?

A többi amit leírtál és képpel illusztráltál, nagyon hasznos, köszönöm szépen!

Üdv,
Tamás
Üdvözlet!

Tanácsot szeretnék kérni, szigetelni szeretném a lakásom födém szerkezetét, 80-as években épült fa gerendás stukatúros a szerkezet. Erre belülről két lépcsőben gipszkarton álmennyezet került, az első lépcsőben a folyosó, konyha fürdő, WC, és a spájz, hőszigetelés nem ment fölé így párazáró fóliát sem kapott, a második lépcsőben a három szoba készült el, itt már került a karton fölé 10cm üveggyapot szigetelés és párazáró fólia réteg. Szeretném az egész padlásfödémet homogén szigeteléssel ellátni ami kőzetgyapot lenne, a gerendák köze 15 cm ezt egy 10+5cm-es réteggel tölteném ki és a végén kapna egy 10cm-es takaró réteget az egész, erre vagy geotextíliát a por elleni védelemre, esetleg egy páraáteresztő de víz záró fóliát a pala tető esetleges szivárgásai miatt. Gondolom a szobáknál nincs semmi gond nyugodtan letehető a szigetelés a meglévő fóliázás miatt, a probléma az első lépcsős kartonozás, ahol nincs fólia, lebontani nem szeretném, alternatíva lehet egy fólia felhelyezése és arra egy 9.5-es kartont ráfúrni, de ez is elég macerás egy lakott lakás esetében. Milyen megoldás lehet, akár a nem párazárós részeknél a szigetelés vastagságának növelése is szóba jöhet, ha az megoldja a pára vándorlás problémáját. A lakáson kívülről van 8cm-es EPS hőszigetelés.
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni hozzáértőktől.
A padlás födémet szeretném utólagosan szigetelni. Mindenképp törekedni szeretnék a folytonosságra, hézagmentességre, főleg a szarufáknál illetve a talpszelemen mentén, és a homlokzati szigeteléssel szeretném összeilleszteni.Ezért arra gondoltam, hogy az eps táblákat, amelyeket lehető legszorosabban bevágnék a megfelelő helyekre, kb 5-10 cm thermobetonnal zárnám le. Ez mechanikailag védene is és egybefüggő felületet képezne.
Mi ezzel kapcsolatban a véleményetek? Jó vagy rossz megoldás lenne?
Minden tanácsot, ötletet szívesen fogadok.
Üdv!
Nincs kivetni való az elképzelésedben, de a párazáró fóliát ne felejtsd ki a szigetelés alól. Viszont a betonozás miatt a szigetelés tetejére is kell technológia fólia, hogy a betonból víz ne kerüljön a szigetelésbe. Lehet egyszerűbb lenne szárazon megépíteni a szigetelést, két réteg lépésálló EPS és azt leborítani deszkával, vagy OSB lappal.
Sziasztok!

A kérdésem a következő van egy vermem amiben télen a virágok vannak. A földbe kb 1m van és kivülről körbe 70 cm vastag földréteg két oldalon.a harmadig oldal 10 cm eps lappal szigetelt fal és benne egy szigetelt ablak. A tetején a rétegrend ugy néz ki belülről kezdve 5 cm ásványgyapot szigetelés a gerndák között,cserepeslemez,kátrány papir és 30 cm föld.A negyedik oldal a garázsal határos fal.Ebben egy 100x70 ajtó 3 cm szigeteléssel.Már van egy légbeömlő is csinálva a falba és van egy kürtő is hogy a levegő cserélödjön.Igaz a légbeömlő kb. 2 hete.A kérdésem az a szigetelés és a cserepes lemez között párás a lemez van ahol a szigetelés is vize, a gerendák egy két helyen kezdődö fehér penészedés ezzel mit tudok csinálni.Vagy még várnom ,hogy a beömlő hatására száradjon ki? A tavaly télen a nagy hidegekben is +3-4 fok volt benn.
Előző 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 40 Következő
593 hozzászólás Oldal: 25 / 40

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 28 vendég