Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
593 hozzászólás Oldal: 26 / 40
Előző 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 40 Következő
Üdv!
Nem csoda, ha penészesedik a födém. Ahhoz, hogy száraz legyen a verem, a falakat és az aljzatot is szigetelni kellene víz ellen. A födém (tető) szigetelése kevésnek tűnik a falakéhoz képest, az a leghidegebb felület. Másrészt a rétegrend sem megfelelő, a szigetelés felett van a víz és párazáró réteg, befülleszti a gerendák közti teret. Felteszem nem 5 cm magasak a gerendák, ha még 30 cm-nyi földet elbírnak, így van légrés a szigetelőanyag és a cserepeslemez között, viszont ez nem szellőzik.
Most csak annyit tudsz csinálni, hogy penésztelenítesz valamilyen penészölő szerrel és megvárod a jó időt. Nyáron ki kellene szárítani a vermet teljesen és a födémet átvariálni egy kicsit.

Ami megfelelő lenne belülről kifelé:
- párazáró fólia a gerendák alatt. Ezt lehetne zöld gipszkartonnal, vagy lambériával borítani.
- gerendák közét teljes egészében kitölteni kőzetgyapottal.
- gerendák felett még 10-15 cm lépésálló EPS szigetelést tenni. A cserepeslemez és kátránypapír borítás ide felesleges, le kellene bontani, mert párazáró réteget alkot a szigetelőanyagok között.
- az EPS szigetelést lezárni bitumenes vastaglemezzel. Ez kicsit problémás lesz, mert az EPS miatt nem lehet melegíteni a lemezt, vagy csak nagyon módjával. A nyári nap elvileg annyira felmelegíti, hogy szépen rá lehessen simítani a szigetelésre, esetleg picit rásegíteni malacperzselővel. Igazán jó lenne alá egy vékony OSB lemez borítás és akkor nyugodtan lehet melegíteni.
- földréteg.

Igazán ez sem szerencsés megoldás, mert a szigetelést két párazáró réteg fogja közbe, ami bedunsztol(hat)ja, de alulról mindenképp kell, hogy elzárja a pára útját a szigetelésbe, felülre meg a föld miatt, a csapadék ne tudjon felülről a szigetelésbe folyni. Nagyon fontos az alsó párazáró réteg folytonos kialakítása, hogy lehetőleg semmi pára ne tudjon a födémszerkezetbe jutni. Nem lehet rés, illesztési hézag, hasadás a fólián, különben nem ér semmit. Az átlapolást a fóliák találkozásánál minimum 10-15 cm szélesen kell kivitelezni és a fólia ragasztószalagjával leragasztani. Nem ártana akár két rétegben, a toldásokat eltolva egymástól feltenni, hogy minimalizálva legyen a páraátjutás lehetősége. A vastaglemez borítást úgy kell megoldani, hogy a földrétegen átszivárgó vizet a tetőn kívülre vezesse ki, ne tudjon megállni felette.
Tehát az egész födémszerkezetet porszárazra ki kell szárítani, hogy ne maradjon benne (gerendák, szigetelőanyag) lehetőleg semmi nedvesség. A gerendákat sem ártana lekezelni gombák ellen.
Ezzel a kiegészítéssel valószínűleg nem hűl le majd télen annyira a födémszerkezet, hogy a pára lecsapódjon rajta és akkor nincs penészesedés. A szellőztetők is segítenek a felesleges páratartalom eltávolításában, de azt sem szabad túl intenzívre állítani, mert akkor kihűti a vermet.

A sok dumának az a lényege, hogy a födém ne tudjon harmatponti hőmérséklet alá hűlni, és akkor nincs párakicsapódás, penészesedés, ehhez viszont elengedhetetlen követelmény, hogy a szigetelőanyag elég vastag és száraz maradjon.
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni! Parasztházat vásároltunk, aminek a falazata 40 cm vastag, kő-vályog-tégla vegyesen. Kő alapja van, aminek nincs szigetelése. Fa gerendázata van, rajta deszkázat és sár tapasztás. Az egyik helyiség (régen a konyha volt szabadkéménnyel), nád stukatúrral borítva, vakolva. Teljesen le volt pukkanva a ház. A pénzhiány miatt mindent mi csinálunk meg. A tetőszerkezethez nem kellett nyúlni, a cserepeket csak pótolni kellett, így fólia nem került alá.
A falakat nem tudjuk szigetelni, mivel 40 cs-es vastagságú követ nem tudunk átvágni. Úgy terveztem, hogy kap az épület egy szerelő betont, rá 1 bitumenes vízzáró szigetelést,a falakra felvíve 25 cm-es magasságba, arra 10 cm-es hőszigetelés, majd az aljzatbeton.
A födémet belülről szigetelném, úgy, hogy a gerendák közé tennék kőzet vagy üveggyapotot, 20 cm-es vastagságban. Tehát belülről a tetőtér felé haladva: gipszkarton, hőtükör fólia, párazáró fólia, szigetelőanyag a gerendák között és a már meglévő deszkázat a sártapasztással. Illetve a volt szabadkéménynél ez lenne a sorrend (mivel itt lenne kialakítva a fürdő): zöld gipszkarton, hőtükör fólia, párazáró fólia, vakolt nád, szigetelő anyag 20 cm, páraáteresztő fólia, esetleg deszkázat.
A falaka kívülről dryvit szigetelést kapnának úgy, hogy szakaszolva körbeásnánk az épületet, hogy alámenjünk a belső vízszigetelésnek, az oldalfal kapna 1 bitumenes szigetelést úgy, hogy a talajszint fölé övünk úgy 30 cm-rel, arra a 10 cm-es hősigetelés. Amikor körbeássuk, a szigetelés mellé kavicságyba lefektetnénk perforált, vízelvezető csövet. A tető mindenhol ereszcsatornát kapna (ahol nincs tűzfal), körbe a fal mellé beton vízelvezető járdát csinálnánk.
Szerintetek jók ezek a megoldások?
Üdv: Gábor
Üdv!
A 40 cm-es falakat át tudják vágni szakemberek, házilagosan már nehéz. Amíg nincs a falaknak szigetelése, addig nem javaslom a homlokzatszigetelést, főleg Dryvittal nem. Nem tudom mennyire nedvesedik a fal, de ha nem látszik akkor is kaphat nedvességet az alap felől, csak egyensúlyban van a fal kipárolgása a vízutánpótlással. Ezt a természetes párologtató felületet lezárni dryvittal öngyilkosság. A fal természetes kipárolgása, lélegzése kívülről megszűnne, csak befele tudna párologni, de ott hamar feldúsul a páratartalom és az fog problémát okozni. A másik gond, ha a fal nedvességtartalma megnő, leromlik a hőszigetelő képessége, elképzelhető a külső szigetelés csak a romlás mértékét tudja majd kiegyenlíteni, nem beszélve az egyéb káros mellékhatásokról.

Aljzatszigetelés szigeteletlen falú háznál szintén csak ronthat a helyzeten. Az aljzat vízszigetelésével a nedvesség új kitörési pontot keres és ez a falak lesznek. Sokan ráfáztak erre, nem javult, csak rosszabbodott a helyzetük. Ha ezt még a külső szigeteléssel is tovább rontanátok, akkor lassan lakhatatlan lenne az épület.
Vályog (és vegyes falazatú) házaknál más "törvények", eljárások vannak, mint a normál, szigetelt alapú építményeknél. Itt az egyensúly megtalálása és fenntartása a legfontosabb és akkor egy kellemes klímájú házatok lesz.
A padlózatnak páraáteresztőnek kell lennie - zömmel hajópadlót szoktak rakni -, hogy az aljzat felől támadó nedvesség ne a falak felé menjen.
A falakat nem szabad párazáró, vagy páragátló festékkel lefesteni - kívül-belül egyaránt -, hogy a falak szabadon szellőzhessenek. Régen mésszel festettek, mivel az páraáteresztő és az esetleges penészt is megölte. Lehet kapni korszerű, páraáteresztő festékeket, vakolatokat, ezeket keressétek.

Födém: lehetőleg felülről szigetelném. Padlás felől kivitelezhető?

A drénezés és az eresz elkészítése fontos dolog, ezzel a falak nedvességtartalmát a megfelelő szinten lehet tartani. Lényeg, minél messzebb elvezetni a háztól a vizet.

Néhány link. Itt részletesen vannak leírva, amit én csak összefoglalóként írtam.:

http://valyog.uw.hu/
http://valyog.uw.hu/d3_2.htm
http://valyog.uw.hu/d3_5.htm
http://valyog.uw.hu/p.htm
http://konyhamatek.wordpress.com/2012/04/18/falak-szigetelese/
http://hoszigetelo-rendszer.com/hu/hoszigetelo-blog/valyoghaz-hoszigetelese
http://tdk.bme.hu/EMK/DownloadPaper/Valyoghazak-komplex-felujitasanak

Jó kalandozást! :wink:
http://egeszsegesotthon.blog.hu/
Üdv!

A veremmel kapcsolatosan rosszul írtam nem cserepeslemez van hanem trapézlememez és bitumenes lemezzel van szigetelve minden illesztés összemelegítve nem csak a teteje hanem körbe a falak is kb 20cm-rel a terep szint alatt és ott találkozik a fal szigetéssel is és így van a föld mindenhol a szigetelésnek téve. A tetőnek van lejtése a víz onnan lefolyik.A gerendák kb 13cm vastagok le lettek kezelve gombaölö szerrel..Valami olyan megoldás, hogy a tetejét ne keljen szétbombázni ez marha nagy meló lenne visszaszedni a földet a bitumenes lemezt a trapéz lemezt.A tető kb. 8,5m2!A trapézlemez ha jól emlékszek 35-ös e helyet a EPS lap elbírná a sulyt a gerendák kb. 55-60cm távolságra vannak?Azért lett trapl. ha estleg megsérülne a bitumenes szigetelés akkor se ázon be,meg persze a súly miatt.

Üdv emecs
Ha bármilyen kérdése vagy problémája van keressen minket bizalommal.

Web: Palatető felújítás

E-mail: tetofelujitas@mailbox.hu

Tel: 0630/ 652-1565
emecs írta: Üdv!

A veremmel kapcsolatosan rosszul írtam nem cserepeslemez van hanem trapézlememez és bitumenes lemezzel van szigetelve minden illesztés összemelegítve nem csak a teteje hanem körbe a falak is kb 20cm-rel a terep szint alatt és ott találkozik a fal szigetéssel is és így van a föld mindenhol a szigetelésnek téve. A tetőnek van lejtése a víz onnan lefolyik.A gerendák kb 13cm vastagok le lettek kezelve gombaölö szerrel..Valami olyan megoldás, hogy a tetejét ne keljen szétbombázni ez marha nagy meló lenne visszaszedni a földet a bitumenes lemezt a trapéz lemezt.A tető kb. 8,5m2!A trapézlemez ha jól emlékszek 35-ös e helyet a EPS lap elbírná a sulyt a gerendák kb. 55-60cm távolságra vannak?Azért lett trapl. ha estleg megsérülne a bitumenes szigetelés akkor se ázon be,meg persze a súly miatt.

Üdv emecs


Üdv!

Megértem a szétszedéssel kapcsolatos aggályaidat, de utólag toldozni-foltozni a meglévőt, ritkán szokott megfelelő eredményre vezetni.
A penészesedéshez két dolog szükséges, magas páratartalom és egy harmatpont alatti felület, ahol a levegő páratartalma kicsapódik és a nedves felületen hamarosan megjelenik a penész.

Tehát egyszer van magas páratartalom az épületben, amit okozhat a padló felől jövő pára, a növények kipárolgása és a szellőzetlenség. Emellett vannak olyan falfelületek, amik harmatponti hőmérséklet alá hűlnek, és az ott lecsapódó pára nedvesedést, vizesedést okoz. Tehát az épeület egyes szerkezeti elemei jobban lehűlnek, mint a többiek, itt vagy hőhidas a szerkezet, vagy kevés a hőszigetelés rajta.
A leírásod szerint a szigetelés és a trapézlemez között párás a lemez. Ez egyértelműen azt jelenti, hogy kevés a tetőn a hőszigetelés, harmatpont alá hűl a trapézlemez. Hiába van rajta 30 cm-nyi föld, ha az ősztől tavaszig jóval nedvesebb, mint nyáron. Minden nedves hőszigetelőanyag veszít a hőszigetelő képességéből, és minél nedvesebb, annál többet. A föld nyáron jó hőszigetelőnek tekinthető, mert a benne lévő nedvesség a párolgása folytán hűvösebben tartja a földréteget. Viszont télen az erősen nedves föld már rossz hőszigetelő lesz, ezért hűl át a trapézlemez is.
Ezt a problémát belső hőszigeteléssel nem lehet rendesen megoldani, mert minél jobban leszigetelem a trapézlemez alatt, az annál hidegebb lesz, mert az épületben rekedő meleg nem tudja átmelegíteni a födémet. Ez még önmagában nem lenne gond, ha nem lenne a fizikában a páranyomás. Ennek röviden a lényege, a belső térben lévő levegő páratartalma a külső, hidegebb tér felé vándorol. És sajnos ezt megállítani nagyon nehéz, mert a legkisebb résen is átmegy. Tehát, ha a belső felületet szigeteled, akármennyire is próbálod megakadályozni a páravándorlást, a pára átjut a szigetelőanyagon és lecsapódik a hideg trapézlemezen. Ráadásul a bitumenes szigetelés jó eséllyel megakadályozza, hogy a pára tovább vándoroljon a szabad tér felé, így a lemez alatt koncentrálódni fog és egyre vizesebb lesz a trapézlemez.
Meg lehet próbálni a szigetelés alatt is egy párazáró réteget kialakítani, de ha nem sikerül tökéletesen (és általában nincs tökéletes párazárás), akkor a két párazáró, párafékező réteg között bedunsztolódik a szigetelőanyag és a tető faszerkezete. Ha bedunsztolódik a hőszigetelés, akkor nő a nedvességtartalma és csökken a hőszigetelése, ergo feleslegesen költöttél rá.
Igazán azt tudnám tanácsolni, várd meg a szellőződ hatását a penészesedésre nézve, hátha fog olyan mértékű légmozgást generálni, ami lecsökkenti a biztonságos szint alá a verem páratartalmát. Arra vigyázz, ha túl intenzív a szellőzés, elfagyhatnak a növények.
De bármit is szeretnél csinálni, először ki kell szárítani az egészet, addig kár hozzáfogni bárminek is.
Köszönöm a segítséget!
Lesz mit olvasnom! :D
Üdv: Gábor
Kedves PLászló!
Az a baj, hogy a falakat nem tudjuk szigetelni! Szakembert lehetne hívni, de az 1 vagyon lenne! Sajnos a pénz az, amiből a legkevesebb van, meg az idő!
Köszönöm a linkeket, érdekes dolgokat találtam!
Az építész hallgató pl. azt írta, hogy lehet hasonló szigetelést csinálni, mint a "modern" házaknál. Írja az Aquafin 2K/M nevezetű anyagot vízszigetelésnek, ami páraáteresztő!
Erre rakni a lépésálló hőszigetelést, majd az aljzat betont.
Az elején azt írja, hogy a termett talajra 30 cm kavicsréteget rakna. Nálunk sajna már megvan a szerelőbeton, így ez kimaradna, de akkor a többit úgy készítenénk el.
Az aljzatbetonra utána milyen burkolatot lehetne tenni? A szobákba lehetne szőnyegpadlót, vagy érdemesebb hajópadlót rakni? Ha hajópadló, akkor lakkozni azt sem szabad ugye? Azt mivel érdemes lekenni, hogy vizet ne szívja be, de megmaradjon a pára áteresztő képessége?
A födémet javarészben alulról kell szigetelni, mert az előző tulaj "gyönyörűen" lefestette a gerendákat és a deszkázatot, ami már pereg le, de teljesen szinte lehetetlen leszedni, az említett idő hiányában! Úgy 2 hónapunk van arra, hogy költözhetővé tegyük az épületet! Nem írtál semmit a párazáró és a hőtükörre! Azt fel lehet tenni abban a sorrendben, ahogy írtam, vagy fel szabad tenni?
A külső hőszigetelést akkor módosítjuk. Még mire, azt nem tudom. Valószínűleg kőzetgyapotra, bár csábító az a nádszigetelés is amit 1 másik linkben küldtél!
A drénezést megcsináljuk a fal hőszigetelése előtt.
A Falakat meg + 1 méter magasságig lélegző vakolattal látnánk el.
Így már jó lehet a kivitelezés?
Még 1x köszönöm a linkeket! :)
Üdv: Gábor
Most megyek és megcsináljuk a vízszerelést!
Üdv Mesterek!

2013-ban kezdtem az építkezésbe a ház jelenleg szerkezetkész állapotban van és a födém szigetelése következik,amit romló anyagi helyzetem miatt magam szeretnék megcsinálni.A födém gerendák felülről deszkázva lettek,így alulról a gerendák közé 15cm kőzetgyapotot tudok tenni, rá a párazáró fóliát erre a lambériát a vizes helységekben pedig a kartont.A kérdésem az lenne hogy ez így elegendő e vagy a padlástér felől szigeteljek még?A padlást szeretném tárolásra használni,ha szigetelni kell a padlás felől milyen anyagot javasol?

Köszönettel!
peti
GGábor írta: Kedves PLászló!
Az a baj, hogy a falakat nem tudjuk szigetelni! Szakembert lehetne hívni, de az 1 vagyon lenne! Sajnos a pénz az, amiből a legkevesebb van, meg az idő!
Köszönöm a linkeket, érdekes dolgokat találtam!
Az építész hallgató pl. azt írta, hogy lehet hasonló szigetelést csinálni, mint a "modern" házaknál. Írja az Aquafin 2K/M nevezetű anyagot vízszigetelésnek, ami páraáteresztő!
Erre rakni a lépésálló hőszigetelést, majd az aljzat betont.
Az elején azt írja, hogy a termett talajra 30 cm kavicsréteget rakna. Nálunk sajna már megvan a szerelőbeton, így ez kimaradna, de akkor a többit úgy készítenénk el.
Az aljzatbetonra utána milyen burkolatot lehetne tenni? A szobákba lehetne szőnyegpadlót, vagy érdemesebb hajópadlót rakni? Ha hajópadló, akkor lakkozni azt sem szabad ugye? Azt mivel érdemes lekenni, hogy vizet ne szívja be, de megmaradjon a pára áteresztő képessége?
A födémet javarészben alulról kell szigetelni, mert az előző tulaj "gyönyörűen" lefestette a gerendákat és a deszkázatot, ami már pereg le, de teljesen szinte lehetetlen leszedni, az említett idő hiányában! Úgy 2 hónapunk van arra, hogy költözhetővé tegyük az épületet! Nem írtál semmit a párazáró és a hőtükörre! Azt fel lehet tenni abban a sorrendben, ahogy írtam, vagy fel szabad tenni?
A külső hőszigetelést akkor módosítjuk. Még mire, azt nem tudom. Valószínűleg kőzetgyapotra, bár csábító az a nádszigetelés is amit 1 másik linkben küldtél!
A drénezést megcsináljuk a fal hőszigetelése előtt.
A Falakat meg + 1 méter magasságig lélegző vakolattal látnánk el.
Így már jó lehet a kivitelezés?
Még 1x köszönöm a linkeket! :)
Üdv: Gábor
Most megyek és megcsináljuk a vízszerelést!


Üdv Gábor!

Megértem a problémákat, de ennek hatására nem szeretnék olyat tanácsolni, ami később gondot okozhat.
Az aljzatnál nem az a gond, hogy nem oldható meg a víz és hőszigetelése, hanem az aljzat alatt megrekedő földpára, nedvesség elindul a falak felé és erőteljes nedvesedést, felázást okozhat. A régi világban, amikor ezek a házak épültek, más elvárások, más igények és erre való megoldások léteztek, amik összességükben működtek. Ezeket a megoldásokat, eljárásokat a tapasztalat szülte, de azóta változott a világ és az emberek komfortosabb, modernebb, kényelmesebb és szebb dolgokat akarnak, amik nagy része nem való ilyen régi házba. Nem lenne gond, ha a falak le lennének szigetelve víz ellen és ez még kifogástalanul működne, mert akkor az aljzat és a falak vízszigetelését kellene csak egymáshoz csatlakoztatni (vízmentesen!!) és lehetne utána bármilyen rendszert építeni. DE, nincs vízszigetelés a falak alján és amíg ez nem változik, nem lehet olyan megoldásokat alkalmazni, ami szigetelt falakra, aljzatokra lettek kidolgozva. Aki nem találkozott, nem élt vályogházban, nem érti miről van szó, milyen problémák merülhetnek fel. Én sem éltem, csak olvastam elég sokat róla és ezért próbálom óvatosságra inteni, nehogy kidobott pénz legyen majd évek múlva egy elhibázott beruházás.
A linkelt anyagok között található az aljzatra megfelelő burkolás, megoldás. Én csak ezt tudom javasolni, hülyeségbe nem akarom belerángatni.

Tehát induljunk ki abból, hogy a fal közeléből távolítsuk el a lehető legtöbb nedvességet. A drénezés erre jó megoldás, körben elvezeti a felesleges nedvességet. Így a falba is jóval kevesebb víz szivároghat és az aljzat is szárazabb lesz. Fontos a tetőről lefolyó víz összegyűjtés és elvezetése is, ne tudjon a fal közelébe csapadék kerülni. A szárazabb fal jobb hőszigetelő, mint a vizes, a fal megfelelő szárazon tartásával a hővesztesége is csökken.
Az aljzatnál ki lehet próbálni, mennyire "párologtat", mennyi víz megy rajta keresztül. Régi trükk, a padló - jelen esetben szerelőbeton - felületére több helyen terítsen kb. 1 nm felületű, ép fóliát legalább 1-2 hétig. Ezután a fóliát felhajtva láthatóvá válik, mennyire lett nedves alatta. Ha semmi nem változik, akkor elvileg kicsi, vagy semmi a kipárolgása, bátrabban lehet a megoldások között választani. Viszont ha benedvesedik a nejlon alatt, akkor semmiképp nem szabad vízszigetelni, mert a megrekedő nedvesség a falak felé indul meg. A linkek között van olyan megoldás, hogy a padló és a fal nem találkozik egymással, közöttük páraáteresztő réteg van, szellőzni tud a beltér felé.
Burkolatnak hajópadló lenne a legjobb, illik is a házhoz és léteznek már olyan lakkok, amik páraáteresztők, vagy pácolni kell. Ebben Jmedvegy fórumtárs tud segíteni.

Födém.
Ha nincs más mód, alulról is lehet szigetelni a gerendák között és alatt vagy között és felett. A lényeg, a rétegrend mindig úgy alakuljon belülről kifelé, hogy belső burkolat (gipszkarton, lambéria), párazáró fólia és szigetelés. A kivitelezési mód a belmagasságtól is függ, mert ha elég magas a szoba és lefele lehet haladni a gerendáktól, akkor a gerendák közti szigetelés alá még lehet készíteni 5-10 cm-nyi hőszigetelést.
A hőtükör és párazáró fólia lehet egyazon darab, hőtükrös párazáró fólia. Ilyenkor a fólia és a belső burkolat között 5 cm-es légrést kell hagyni.
HA kevés a beltér magassága, akkor csak a gerendák közét szigetelje le és a gerendák alá jöjjön a párazáró (hőtükrös) fólia, majd légrés és burkolat. Sokszor leírtuk már, a párazárást nagyon alaposan kell elvégezni, különben bejut a nedvesség a szigetelőanyagba, ami a hőszigetelés romlását és penészesedést okozhat. A padláson - födém felett - lépésálló hőszigetelést érdemes teríteni, ami lehet üveg, vagy kőzetgyapot és EPS is. Érdemes két rétegben teríteni, hogy az illesztések fedjék egymást, ne legyen hőhidast. A jó hőszigetelés érdekében minimum 20 cm szigetelést kellene felrakni, de inkább többet. Ezt a réteget deszkával, vagy OSB lappal lehet borítani, hogy járható legyen a padlás.
Ezek is le lettek már írva, érdemes visszaolvasni, mert lehet még párnafás és szárazpadlós megoldást is készíteni.

Falak.
Én békén hagynám egyelőre. Lehetőleg legyen minden feltétel adott, hogy a lehető legszárazabb maradjon (drénezés, ereszcsatorna, esetleg fal mellett kívülről kavicságy), de mindenképp ki kell tapasztalni, hogyan viselkedik használat közben. Lehet, 1-2 év múlva lesz pénz leszigetelni a falakat az alap felől és akkor könnyebb hőszigetelést készíteni rá, vagy lesz pénz olyan hőszigetelésre, ami illik a vályoghoz. Nem ismerik a házat, tapasztalják ki először. Lehet, szárítóvakolatot kell majd hőszigetelés helyett rakni rá, most még nem tudni. Gondolom az eladó nem hívta fel a figyelmet a ház hiányosságaira.
petter írta: Üdv Mesterek!

2013-ban kezdtem az építkezésbe a ház jelenleg szerkezetkész állapotban van és a födém szigetelése következik,amit romló anyagi helyzetem miatt magam szeretnék megcsinálni.A födém gerendák felülről deszkázva lettek,így alulról a gerendák közé 15cm kőzetgyapotot tudok tenni, rá a párazáró fóliát erre a lambériát a vizes helységekben pedig a kartont.A kérdésem az lenne hogy ez így elegendő e vagy a padlástér felől szigeteljek még?A padlást szeretném tárolásra használni,ha szigetelni kell a padlás felől milyen anyagot javasol?

Köszönettel!
peti


Üdv Peti!

15 cm szigetelés nagyon kevés a mai elvárásoknak, mindenképp érdemes még legalább 10 cm-nyit felülről szigetelni.

Egyszerűen kivitelezhető megoldások:
- lépésálló EPS, üveg vagy kőzetgyapot és ezt deszkával, vagy OSB lappal borítani. A hőszigetelést két rétegben érdemes készíteni, így az illesztések fedik egymást, nem lesz hőhidas a réseknél.
- párnafás rendszer - gerendákra merőlegesen párnafákat (5x10, 5x15 cm) fektetni, a közüket hőszigeteléssel kitölteni (ide jobb a szálas anyag, nem kell lépésálló), majd a párnafákat deszkával. OSb lappal fedni a járhatóság érdekében
- padlap http://www.austrotherm.hu/termekek/egyeb-termekek/padlap.html, http://www.youtube.com/watch?v=kj7shyMQy_8
Kicsit (nagyon megkésve)!

Azt a megoldást választottuk, hogy az előszoba szintjét felemeltük a konyha-wc-fürdő-bejárati ajtó szinthez. A nappali így süllyesztett lett :) ami még jól is mutat.

A hálószobát felemeltük párnafákkal az előszoba szintjéhez, viszont a nappalihoz szervesen kapcsolódó szoba parkettája alól ezek ki fognak kerülni. Így a legkevesebb anyagi, statikai áldozattal tudtuk kivitelezni az elképzelésünket.

Köszönettel: berkaba
Födémet szeretnénk szigetelni,ehhez kérnénk tanácsot.
A ház 100 m2,semmilyen szigeteléssel nem rendelkezik,ezért a födémmel kezdenénk,majd minden évben egy- egy oldalt.
A ház 1990-ben épült," körös 36-os" falazóból,a födémen,betongerendák közte beton béléstestek vannak és salakbetonnal lefedve. Ide gondoltunk kb 15 cm vastag kőzetgyapotot /multirock rockwool / és fóliát. A segítő választ előre is köszönöm.
Kedves Ildikó!

Önállóan a födémszigetelés nem fog hozni akkora megtakarítást mint várnák, sőt esélyes, hogy további problémákat fog okozni. A födémet hőszigetelve a középső része jóval melegebb lesz mint a szélei, hiszen a koszorú miatt - mivel az nincs hőszigetelve - marad a jelenlegi állapotában. Ez azt eredményezheti, hogy a falak felső, külső szélein penészesedés alakulhat ki. A koszorú mint egy masszív hőhíd továbbra is elvezeti a hőt a szabadba a födém szélein. Mivel így nagyobb lesz a hőfokkülönbség a födém szélein mint a belső részein, intenzívebb páralecsapódás keletkezhet ezeken a részeken. Persze ez csak akkor következik be, ha a födém szélein a hőmérséklet harmatpont alá csökken.
Ugyanez a probléma jelentkezhet a falakon is, ha az egyik szigetelt lesz, míg a másik nem. A szigetelt falfelületek melegebbek lesznek, mint a szigeteletlenek, ami jobban vonzza a párát. Pontosabban azonos páratartalom mellett, kisebb lesz a hűvösebb falfelület, így koncentráltabb lehet a párakicsapódás.
Ezek olyan veszélyek, amik nem biztos, hogy jelentkezni fognak, de bekövetkezhet, érdemes számba venni. Ha azért akarnak lépcsőzetesen szigetelni, mert már megjelent a penészesedés, akkor nem fog segíteni rajta.

Már sokszor leírtuk a födémszigetelés problémáit, buktatóit a fórumban, nem szeretném elölről kezdeni, csak néhány megfontolandó dolgot említenék.
Mindig elhangzik, hogy a hőszigetelést védeni kell a párától, ami a födémen keresztül vándorol a kültér felé, így a hőszigetelésen keresztül is, ha nem zárjuk el az útját. Ideális esetben a beltérben kell kialakítani a párazárást, hogy lehetőleg már a födémbe se kerüljön pára a beltér felől. Feltételezem, nem szeretnék a teljes födémet belülről lefóliázni és burkolni, ezért a salakbeton tetejére kell a párazárást fektetni. A hőszigeteléssel - a fűtési költségek lefaragásán kívül - azt kívánjuk elérni, hogy a födémszerkezet ne hűljön harmatponti hőmérséklet alá, mert akkor a vándorló pára lecsapódik a födémszerkezetben. Ha ezt még le is zárjuk egy párazáró fóliával, akkor idővel olyan magas lesz a födémszerkezet nedvességtartalma, ami gondokat fog okozni, mint pl. penészesedést. Tehát a fólia fölé olyan vastagságú hőszigetelést kell tenni, ami megakadályozza, hogy a fólia alatti és közvetlen felette lévő rétegekben a legnagyobb hidegben se tudjon harmatpont alá süllyedni a hőmérséklet. Az ideális, vagy szükséges hőszigetelő vastagságot számításokkal kellene megállapítani, de nem vagyok biztos benne, hogy a 15 cm-es rétegvastagság elegendő lesz minden hazánkban előforduló hőmérsékleti viszonyra. Inkább többet kellene rakni, 20-25 cm-nyit.
Ide nem feltétlen szükséges a drágább kőzetgyapotot használni, az üveggyapot is tökéletesen megfelel erre a célra.
Másik kérdés, járhatónak, terhelhetőnek kell lennie a padlásfödémnek? Ettől is függ az anyagválasztás és a kivitelezési mód.

Homlokzati hőszigetelés:
Nem javaslom a falankénti hőszigetelést, mert az épületben felesleges feszültségeket okozhat a különböző hőmérsékletű falszakaszok hőtágulása, másrészt nem lehet szabályosan illeszteni az egyes falszakaszokon lévő szigetelő felületeket, ami megint csak problémát fog okozni. Javasolnám, hogy várjanak addig, amíg a teljes szigetelést egyben el lehet készíteni.
Tisztelt szakértő,
A 70-es évek elején épített családi házunk külső hőszigetelése, az ősszel elkészült, amely során 100 mm-es grafitos, EPS 80-as került fel a homlokzatra.
Most tavasszal a tetőszigetelés következne és ehhez bátorkodom, tanácsért folyamodni.
A tetőszerkezet, a régi stukatúros megoldással volt kialakítva, de a házátalakítási munkálatok során, belül egy gipszkartonos álmennyezetet alakítottunk ki és mögéje 10 cm kőzetgyapot került. Az általam tervezett rétegrend, a következő lenne, belülről kifele haladva: 1 meglévő gipszkarton (latex párazáró festékkel lekenve) 2. meglévő 10 cm kőzetgyapot, 3 a régi stukatúr födém, 4. (tervezett) párazáró fólia a gerenda közökben, 5. (tervezett) 20 cm kőzetgyapot a gerendák közé, 6. (tervezett) hővisszaverő páraáteresztő fólia (a hőtűkőr lefele néz) 7. 12 mm-es, OBS lemez, helyenként megfúrva a kiszellőzés elősegítésére (a padlás járhatósága miatt)
A padlás bizonyos része széldeszkákkal, le van szegezve és erre egy nagyon gyenge és vékony betonréteg volt öntve. Ezt mindenképpen fel szeretném szedni és a padlásról eltüntetni. Én úgy érzem, hogy 3 évvel ezelőtt, amikor a házfelújítás során, a gipszkarton alá nem tettem párazáró fóliát, nagyon nagy hibát követtem el. A páraáteresztés csökkentése miatt, festettem le a plafont Latex festékkel (csökkentett páradiffúziós termék)
A házban keletkező párát, illetve, a friss levegő bejuttatását, helyiségenként, a plafonon kialakított, elszívó axiál ventilátorokkal, illetve az ablakokban beépített automata beömlőkkel szabályzom. Nem szeretnék, nagyon mellé lőni és túlzásokban sem szeretnék esni, ezért fordulok Önhöz, hogy tisztelettel véleményezze a kivitelezési elképzeléseimet.
Üdvözlettel
Árpád
Előző 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 40 Következő
593 hozzászólás Oldal: 26 / 40

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 28 vendég