Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
750 hozzászólás Oldal: 28 / 50
Előző 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 50 Következő
Történt valami módosítás, beavatkozás, bármi változás a fűtési rendszerben, fűtési szokásban, a házban ami okozhatná a változást?
Valaminek történnie kellett, ha felborult az eddigi egyensúly.
Plaszlo írta: Történt valami módosítás, beavatkozás, bármi változás a fűtési rendszerben, fűtési szokásban, a házban ami okozhatná a változást?
Valaminek történnie kellett, ha felborult az eddigi egyensúly.



Kazáncsere volt, de mint említettem a régi kazánnál is ugyanezt csinálta. A többi radiátor fűt mint az állat. 90 fokos kimenő víznél jéghideg a radiátorom alja.
Semmilyen változás nem történt a fűtési szokásban. Fával és lignittel tüzelek hosszú évek óta. A kihívott szerelők nem tudtak mit mondani, csak találgatóztak. Van aki azt mondta, hogy a földrengés miatt mozdult el az egész rendszer. :(

Komolytalan felvetések és semmi megoldás.
Nem csodálom, hogy tanácstalanok. Ha a rendszer a kezdetektől ilyen, akkor rosszul méretezték, kivitelezték, ott kell keresni a hibát. De ha működött jó ideig rendesen és utána állt le az a radiátor, akkor ott valaminek történnie kellett, ami kiváltja a jelenséget. Valamiért megváltozik a keringés, dugulás vagy a szabad áramlást akadályozó szűkülés keletkezik, de azt írtad többször leengedted és kimostad a rendszert.
Az is kérdés, csere után miért ment rendesen 4 napig és utána miért állt le? Ha nincs légdugó, akkor nehéz magyarázni a jelenséget. De azt írod nem jön levegő a légtelenítőn. El tudod annyira mozdítani a radiátort, hogy a bemenő csővel szembeni oldala magasabban legyen? Nézzük meg, lesz-e levegő így benne.
Plaszlo írta: Nem csodálom, hogy tanácstalanok. Ha a rendszer a kezdetektől ilyen, akkor rosszul méretezték, kivitelezték, ott kell keresni a hibát. De ha működött jó ideig rendesen és utána állt le az a radiátor, akkor ott valaminek történnie kellett, ami kiváltja a jelenséget. Valamiért megváltozik a keringés, dugulás vagy a szabad áramlást akadályozó szűkülés keletkezik, de azt írtad többször leengedted és kimostad a rendszert.
Az is kérdés, csere után miért ment rendesen 4 napig és utána miért állt le? Ha nincs légdugó, akkor nehéz magyarázni a jelenséget. De azt írod nem jön levegő a légtelenítőn. El tudod annyira mozdítani a radiátort, hogy a bemenő csővel szembeni oldala magasabban legyen? Nézzük meg, lesz-e levegő így benne.



A radiátort sajnos nem tudom elmozdítani, mivelhogy a szerelő vízszintbe rakta be, azzal magyarázva, hogy az új radiátoroknak vízszintbe kell állnia, mert van rajtuk légtelenítő szelep.
Különben meg, a bejövő csövet kimértem vízmértékkel és egy darabon kicsit felfelé emelkedik, ami szerintem furcsa, mert annak lefelé kellene lejtenie.

Úgy látszik, hogy hiába vettem meg a szép új radiátort, ezen a télen is fagyoskodnom kell a szobámban, mialatt a ház többi részében kellemes meleg van. :(
Ez felettébb érdekes, mert általában a légtelenítő felé szokták emelkedéssel rakni a radiátorokat. Éppen azért, hogy a levegő a végében gyűljön össze és a légtelenítőn ki lehessen engedni.
Üdvözletem! Adott egy 40 m² es ház, B30as +5cm nikecel, vékonycsöves, osztós, 4 lapradiátoros, zárt fűtési rendszerrel. Néhány éven belül tervezzük + 30m²- rel bővíteni. Fatüzelésű kazánnal + puffer szeretném fűteni! Kérdéseim: nagyon veszteséges e a 70m²-re tervezett renszerrel fűteni a 40et? A puffer mennyire tudja kompenzálni? Egyébként 15-17 kw-os kazánra és 1m³-es pufferra gondoltam! Továbbá lehet e, hogy először a radiátorokat fűtse?
Plaszlo írta: Ez felettébb érdekes, mert általában a légtelenítő felé szokták emelkedéssel rakni a radiátorokat. Éppen azért, hogy a levegő a végében gyűljön össze és a légtelenítőn ki lehessen engedni.



Köszönöm a választ kedves László.

Mindenesetre tovább folytatom a hiba okának a kutatását. Még a végén elmegyek szerelőnek. :D
Sziasztok.

Hozzaerto segitseget szeretnek kerni az alabbi problemaval kapcsolatban.
A szuleim meglevo, es jo allapotu hazara epittettunk egy uj szintet 100nm alapterulettel, ahova a bejutast a megfelelo szeparacio miatt kulon bejaratu (10nm) lepcsohazzal oldottuk meg. Utobbiakban a problema pont ennek a lepcsohaznak a futesevel akadtak...
Ami a futesi rendszert illeti; gaz, -egy eleg modern kondezacios kazan a lelke, amit egy un.setalo termosztattal tavvezerelhetunk. 3kulonallo szoba, furdo wc kulon, +nappali konyha egy legterben.
Minden szoba lapradiatorokkal szerelve, + a furdoben padlofutes is van, ill.a futes csovek egyebkent is a padloban futnak.
Szoval a lepcsohaz elhuzodo festese miatt az ottani 2db radiator kesobb lett beuzemelve mint a redszer maga. Tehat fent, a lakasban mar mukodott. Kesobb a lepcsohazban, a feltoltes es beuzemeles utan nem melegedtek a radiatorok... Legtelenites, es a kazan homerseklet emelese utan ugyan elindultak, de a lakashoz kepest SOKKAL hidegebb van, es kesobb is reagalnak a kazan kapcsolasara... Ha reagalnak egyaltalan, mert en mindig hidegnek, talan max langyosnak erzem.
Valamint a foldszinti radiator hidegebb, mint amelyik az elso lepcsoforduloban van.
Azt gondolom gravitacios a rendszer, es bar eleg vekonyak a csovek (laikus szemmertekkel), de ez igy normalis?
A kivitelezo szerint igen, es allitsam a kazant magasabb hofokra, de a padlofutes miatt ugy tudom, h.nem ajanlott 50°C fole menni...
Akkor mi a megoldas?
A furdoszoba padlo futesehez pedig nem szereltek hofokszabalyozo gombot, mert allitasuk szerint az is eleg ha csak felignyitom meg. De. A kazan es a furdo szomszedos helyseg (kb 2-3m a kazantol) szoval laikuskent kicsit felek az ilyen "sufni tunning" megoldasoktol...
Vagy ezek a dolgok, igy tenyleg rendben vannak?
Elore is koszonom ha valaki segiteni tud.
Sokra ertekelnem!
Udv, Betti
Jó reggelt

Vegyes kazánom van 1000 literes puffertartállyal, amiről fog menni a radiátoros fűtés.
A kazán direkt megy a pufferbe, a pufferből pedig megy az osztó-gyűjtőre.
A kazán előremenőt csőtermosztáttal vezérelt szivattyú indítja, a puffer előremenőt szobatermosztáttal vezérelt szivattyú vinné.

A következő kérdéseim lennének:
1. Láttam olyan bekötési rajzokat is, ahol a puffer előremenője és visszatérője is össze van kötve termosztatikus keverőszeleppel. Erre mindenképp szükség van, vagy enélkül is tud szépen működni a rendszer? Itt elvileg nem lehet akkora "hősokk", mint amiért a kazánnál van használva a keverőszelep.
2. Hogyan lehet azt beállítani, hogy a puffer szivattyúja csak akkor induljon, ha a szobatermosztát indítja ÉS elég meleg a víz a puffertartályban? Az nem lenne szerencsés, ha hideg vízzel indulna, hiába indítaná a szobatermosztát.
3. Hogyan lehet a puffert megvédeni a túlfűtéstől, ha már a tárolt víz elég meleg, de még fűt a kazán?

Köszönöm
BP
Üdv

Tanácsokat szeretnék kérni nálam tapasztaltabbaktól az alábbi témában.
Fatüzeléssel (28 kw totya kazán) fűtök egy 1000 literes puffertartályt, ami fűti a radiátorokat.
A kazánt csőtermosztát vezérli, kb. 76-80 foknál indul el a keringetés a tartály felé.

A szivattyú beindulása után pár perccel, ahogy elkezdi kivenni a forró vizet, a kazánvíz hőfoka leesik 55-60 fokra, és innen nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem megy magasabbra, hiába rakom meg a tűzteret,
illetve hiába megy a szivattyú is a leglassabb fokozaton.

Mi lehet ennek az oka?
Ez a hőmérséklet nem okoz kondenzációt a kazánban?
Egyébként az 1000 literes tartályt 2 óra alatt 60 fokra felmelegíti, és ekkor indul a lakásra a fűtés, így ezzel a résszel nincs baj,
csak nem értem, miért nem tud újra 70-80 fok körül menni kazán? (Vizes a fa? Gyors a szivattyú? Nagy a tüzelési huzat? stb?)

Köszi a segítséget előre is.
Keverőszelep van a kazánkörben?
Mondjuk amit leírtál, aszerint szerintem nincs. Kellene egy kazánvédő keverőszelep amely megakadályozza, hogy a kazánban a beállítottnál (pl 60°C) hidegebb víz keringjen. Pl a Laddomat a legalkalmasabb erre, de nagyon drága.
Keringetőszivattyú-nyelves visszacsapószelep-keverőszelep kombóval szokták kiváltani.
Javaslom ezt a fórumot:
http://biosolar.hu/forum/405/0
Van egy termosztatikus keverőszelep, kb. 52 fokos vizet enged vissza. A szelep után, a kazán felé van a szivattyú és a visszacsapószelep.
Sikerült 70 fokot is kicsiholni, csak
- a gyenge vizes fa helyett erősebb fabrikett kell
- a tűzteret a fabrikett előírt mennyiség 1,5-szeresével kellett megrakni :-)
Egy kérdésem lenne puffertartályos fűtéssel kapcsolatban:

A kazán szépen felfűti a tartályt 70 fokra kb. 1-1,5 óra alatt.
Ezután (ahogy a tüzelő fogy) először beáll egy hőegyensúly, kering a víz körbe-körbe,
majd a kazán lassan, de biztosan elkezdi visszahűteni a tartály vizét.

Ezt hogy lehet kikerülni?

Ilyenkor ki szoktam kapcsolni a kazánköri szivattyút, de marad nekem sok izzó parázs, amit kvázi nem tudok használni,
pedig 1-2 órát izzana még 55-65 fokon, ami a háznak még jó lenne.
Valamint a kikapcsolt szivattyú miatt a kazánvíz melegszik, és figyelni kell, hogy ne legyen 90-95 fok, mert akkor meg a kazánvédő bekapcsol, és kinyomja a forró vizet a lefolyóba. :-(

A kazán visszatérő körbe visszacsapó szelep van beépítve, ami elvileg pont ezt akadályozná meg, de ez nem történik meg.
Rosszul gondolom a visszacsapó szelep szerepét?

Hallottam olyan vezérlésekről, amikor egy elektronikus panel kazánköri váltószelepeket mozgat,
amik vagy direktbe a raidiátorok felé, vagy a puffer felé terelik a vizet a beállításoktól függően.

Erről van valakinek tapasztalata?

Köszönöm
Előző 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 50 Következő
750 hozzászólás Oldal: 28 / 50

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég