Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
102 hozzászólás Oldal: 4 / 7
Plaszlo írta: Szia Pönci!

Azt tudod milyen a födém felépítése? Mivel és milyen vastagságban lett fedve? Födémgerendák milyen távolságban vannak egymástól és milyen méretűek?


Szia Plaszlo!
Megpróbáltam felszedni egy OSB lapot,de ez rongálás nélkül nem menne.Egyenlőre ezt még nem szeretném.
Viszont az a lap,amit fel akartam szedni(125x250 cm) úgy volt lecsavarozva,hogy a rövidebb oldalakon kb. 40 centinként,a hosszabbik oldalakon pedig nagyjából 125 centinként.Ezen kívül a lap felénél a rövidebb oldallal párhuzamosan volt még egy "csíkban"csavarozva kb. 40 centinként.
Megnéztem a félig kész szobában,ahol még nincs lerakva OSB lap azokat a léceket(párnafa? :) ),amikre rá lehet csavarozni az OSB lapokat.Ezek a lécek kb.40 centinként vannak lerakva.
Bence írta: Nem, a Wodego még nem érkezett meg, egyelőre nincs helyem tárolni, meg nem is kapkodok vele. Viszont eszembe jutott, hogy a Rigipsnek van a Rigidur nevű szárazpadlója, amiből már vettem néhány táblát a fürdőszobába, de ott lehet, hogy inkább betonozok. Szóval kértem ajánlatot a Rigidurra, mert amit vettem legutóbb azt végül jóval kevesebbért adták, mint a weboldalukon szereplő ár, kíváncsi vagyok, most mennyit mondanak rá. A Rigidur egybevág azzal az ötleteddel, hogy 2db 10mm-es forgácslapot jó nagy átlapolással egymáshoz ragasszak, csak ez meg gyárilag így van :) Majd megírom mi lett.


Alakul a dolog, jónak tűnk a Rigidur lap is. :wink: A felület két rétegének összeragasztásával stabil teherbíró felületet kapsz. Kíváncsian várom a fejleményeket. Lehet néhány képpel is megtámogatni a beszámolódat. :D
Pönci írta: Szia Plaszlo!
Megpróbáltam felszedni egy OSB lapot,de ez rongálás nélkül nem menne.Egyenlőre ezt még nem szeretném.
Viszont az a lap,amit fel akartam szedni(125x250 cm) úgy volt lecsavarozva,hogy a rövidebb oldalakon kb. 40 centinként,a hosszabbik oldalakon pedig nagyjából 125 centinként.Ezen kívül a lap felénél a rövidebb oldallal párhuzamosan volt még egy "csíkban"csavarozva kb. 40 centinként.
Megnéztem a félig kész szobában,ahol még nincs lerakva OSB lap azokat a léceket(párnafa? :) ),amikre rá lehet csavarozni az OSB lapokat.Ezek a lécek kb.40 centinként vannak lerakva.


Leírásod alapján jónak kellene lennie, feltéve, hogy a korábban lerakott OSB lap alatt is 40 cm-enként van párnafázva. Ezt is ti csináltátok, vagy az előző tulaj?
Arra tudok gondolni, hogy a kész szobában ritkábbak a párnafák - írtad csak a lap hosszanti felében van csavarozva 125 cm-nél keresztben, ami jelentheti azt is, hogy a 250 cm-es tábla végeinél és a felében van alátámasztva. Ha ez így megállja a helyét, akkor érthető a nyikorgás, nincs megfelelő alátámasztása az OSB lapnak.
Plaszlo írta:
Pönci írta: Szia Plaszlo!
Megpróbáltam felszedni egy OSB lapot,de ez rongálás nélkül nem menne.Egyenlőre ezt még nem szeretném.
Viszont az a lap,amit fel akartam szedni(125x250 cm) úgy volt lecsavarozva,hogy a rövidebb oldalakon kb. 40 centinként,a hosszabbik oldalakon pedig nagyjából 125 centinként.Ezen kívül a lap felénél a rövidebb oldallal párhuzamosan volt még egy "csíkban"csavarozva kb. 40 centinként.
Megnéztem a félig kész szobában,ahol még nincs lerakva OSB lap azokat a léceket(párnafa? :) ),amikre rá lehet csavarozni az OSB lapokat.Ezek a lécek kb.40 centinként vannak lerakva.


Leírásod alapján jónak kellene lennie, feltéve, hogy a korábban lerakott OSB lap alatt is 40 cm-enként van párnafázva. Ezt is ti csináltátok, vagy az előző tulaj?
Arra tudok gondolni, hogy a kész szobában ritkábbak a párnafák - írtad csak a lap hosszanti felében van csavarozva 125 cm-nél keresztben, ami jelentheti azt is, hogy a 250 cm-es tábla végeinél és a felében van alátámasztva. Ha ez így megállja a helyét, akkor érthető a nyikorgás, nincs megfelelő alátámasztása az OSB lapnak.


Az előző tulaj csinálta!Nemtom,hogy nem zavarta őket?Na mindegy!Szóval,akkor ha esetleg ritkábban vannak a párnafák,akkor lehet plusz párnafákat betenni gondolom.
Pönci írta: Az előző tulaj csinálta!Nemtom,hogy nem zavarta őket?Na mindegy!Szóval,akkor ha esetleg ritkábban vannak a párnafák,akkor lehet plusz párnafákat betenni gondolom.


Elvileg csak fel kell szedni az OSB lapokat és pótolni a hiányzó párnafákat. Aztán felszedett OSB lapok után derül ki, hogyan oldotta meg az előző tulaj és mennyi meló pótolni a hiányzó párnafákat. :?
Köszi szépen a válaszokat!!!
Szívesen!
Ugye majd kapunk egy-két képet és beszámolót a felszedett padló alatt talált dolgokról és a kiegészítésről, valamint a tapasztalatokról :?: Másnak is lehetnek ilyen, vagy hasonló problémái, sokat segíthet nekik is.
Persze leírom,amit találtam!De az esetleg ott lévő kincses ládákról is írok majd! :-D
Alakul a dolog, jónak tűnk a Rigidur lap is. :wink: A felület két rétegének összeragasztásával stabil teherbíró felületet kapsz. Kíváncsian várom a fejleményeket. Lehet néhány képpel is megtámogatni a beszámolódat. :D


Képekkel egyelőre nem szolgálhatok, csak némi infóval. A Rigidur E20-ra kaptam néhány helyről ajánlatot, de ez kb. 4200Ft/nm-től indul. Viszont létezik olyan rendszer Knaufnál és a Rigips-nél is, ahol a 10mm vastag lapok nincsenek gyárilag egymáshoz ragasztva, hanem a helyszínen kell összeragasztani őket. Ebből ugye dupla mennyiség kell, viszont így is kb. 1000Ft-al kevesebbre jön ki a bruttó négyzetméter ár. Rigidurra még várok árat, de valószínű, hogy ez a ragasztós rendszer lesz a megoldás.
Pönci írta: Sziasztok!
Ide is leírom a gondomat,hátha itt ért hozzá valaki!
Nemrég vettünk egy könnyűszerkezetes házat és olyan problémám van,hogy a tetőtérben nagyon recseg-nyikorog az osb padló!Hogyan tudnám én ezt megszüntetni?
Előre is köszi a választ!


Ha Kedves Pönci az amerikai szájtokra felköltözöl/böngészel a legnagyobb cégek is a padló nyöszörgést taglalják az ottani vásárlók felé. Az amcsik 400-500 éve könnyűszerkezetben gondolkodnak, a lakóházak 82-84%-a ez. Kanadában 94%. Európai példa > a finneknél 76%...
Én könnyűszerkezetes gy. fejlesztő vagyok, ez a kérdés számomra mindig furcsa.
Ha egy gerendázott szerkezetet un. vakpadlóval burkolok, azt legalább 12-15 cm-ként le kell csavarozni ahhoz, hogy ne nyikorogjon. Mi 8-10cm-ben dolgozunk(!).
Az amcsik is rájöttek végre, ha bolyongsz a szájtjaikon, már mindenhol a rögzítésen kívül ragacsolják is a témát a kis figuratív rajzaiknál ott az emberke kezében a ragasztó pisztoly. Erre csak néhány éve "jöttek" rá... :)
Mi vagy 20 éve ragasztjuk is, egy nyösszenés, annyi nem sok sem volt sohasem.

Egy dologra felhívom a figyelmet. Ha valahol olyan az OSB csavarozási, tűzési, szegezési ritmus mint nálunk, azaz 7-12 cm, azt nem hogy nem szabad felszedni, hanem egyenesen TILOS. :(
- Az nem vakpadló, hanem egy un. mérnökszerkezet statikai tárcsalemeze.
- Az egy teherelosztó, azt megbontani TILOS.
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Megrendeltem a szárazpadlót :) A Knauf Vidifloor F134 Solo nevű cuccra esett a választás, remélem 1-2 héten belül megérkezik.

http://www.knauf.at/fromEpim/TD-F13_1_1_1.PDF

Amin viszont agyalok a lerakás iránya, illetve hogy melyik legyen a kezdősarok. Ha esetleg valaki csinált már hasonlót, kérem mondjon okosat. Elvileg a bejárati ajtóhoz képest bal oldali, távolabbi saroknál kellene kezdeni, de nekem ebből "szerencsére" kettő van :D A két hátsó sarokban lévő helységgel nem kell most foglalkozni. Segítségképpen nagyjából lerajzoltam hogyan is néz ki a tetőtér. A kék színű rész a burkolandó felület, a betűvel jelzett nyilak a négy lerakási opciót jelölik. Ezekből kéne a kiválasztani a legjobb megoldást, cél a lehető legkevesebb veszteség. A nyilak a padlóelem hosszabbik oldalával (900mm) párhuzamosan mutatnak. Én a B verziót csinálnám, de nem biztos, hogy ez a jó.

És még egy kérdés : lépésálló és lépéshangszigetelő polisztirol lesz alatta. Ezeket érdemes-e a padlóelemekhez képest keresztben lerakni avagy tökmindegy?

padlóburkolás.JPG
padlóburkolás.JPG (55.86 KiB) Megtekintve 8895 alkalommal.
Bence írta: Megrendeltem a szárazpadlót :) A Knauf Vidifloor F134 Solo nevű cuccra esett a választás, remélem 1-2 héten belül megérkezik. Én a B verziót csinálnám, de nem biztos, hogy ez a jó.

És még egy kérdés : lépésálló és lépéshangszigetelő polisztirol lesz alatta. Ezeket érdemes-e a padlóelemekhez képest keresztben lerakni avagy tökmindegy?

padlóburkolás.JPG

A tábla méret 900*600. Én a jobb oldalon kezdeném a térdfal alatt a cca. 8,90/13,20m-es felületen. A sávok így kifuthatnak a szűkületbe is, ahogy odaértem, talán szabni is így a legkevesebb.

Hangszigetelés: egykoron megkérdezte az előadónk (mérn. fiz adjunktus), nahhh... mérnök urak, mondjatok hangszigetelőket? Elhangzott jó is , meg kevésbé jó... Mire hozzám ért, módosította kissé a kérdést, "te Ferenc általánosan, hogy foglalnád össze az elhangzottakat?"
- "hááát, szerintem ami kopog, kopogtatható az nem vagy alig jó hangszigetelő". Csak bámult kifelé a lyukon... Nagyon jó megfogalmazás, ezt megjegyzem magamnak mondta vigyorogva...
Ezt tovább gondolva, a habok kopogtathatók! A salakgyapot, a parafa, stb. NEM. A habok jó hőszigetelők, de a hangot már "kevésbé" vágják el, kopogtathatók...
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Tehát aki ilyet vásárolt azt átverték? :)

Az AUSTROTHERM expandált polisztirolhab lépéshang-szigetelı anyagok az épületek födémszerkezeteinek hatékony lépéshang-gátlás javulását teszik lehetıvé. Az AUSTROTHERM lépéshang-szigeteléssel készülı épületszerkezetekkel gazdaságosan teljesíthetık a hangszigetelési elıírások, és az épületek használóinak komfortérzete is magas színvonalon biztosítható. Az AUSTROTHERM AT-L2 lépéshangszigetelı lemez lakóépületek, irodák szállodák, kórházak, iskolák, bölcsıdék, munkás- és diákszállók, illetve a velük azonos besorolású egyéb építmények úsztatott padlószerkezeteibe építhetık be. Az alkalmazás feltétele az, hogy az épület funkciója által meghatározott hasznos teher értéke (MSZ 18021-1) a 2,0 kN/m
2-et ne haladja meg.
Bence írta: Tehát aki ilyet vásárolt azt átverték? :)
Alkalmazás feltétele az, hogy az épület funkciója által meghatározott hasznos teher értéke (MSZ 18021-1) a 2,0 kN/m2-t ne haladja meg. [/i]


Kedves Bence igen sarkosan fogalmaztál. :)
Minden viszonylagos, ez is. Általánosan a puha tollszerű, vattaszerű anyagok verhetetlenek ilyen téren. pl. a "senkiházi gazembernek" sem jut eszébe, hogy egy darab habot tegyen a pisztolycső elé hangtompítónak, az általában egy párna vagy üres müa flakon, (libatoll ill. levegő párna).
Én sem azt írtam, hogy nem csillapít, de... ;)
A fülünk 3dB lépésben érzékeli a hangosságot. Egy 41dB vagy 44dB csillapítás között számszerűen látszólag kicsi a különbség, nem így a hatékonyságában. :(
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Padló alá elég problémás lenne vatta vagy tollszerű anyagot beépíteni, mivel puha, összenyomható, nem fog stabil aljzatként működni. Tudom vannak olyan üveggyapot lépéshang szigetelők, ami úsztató rétegnek vannak kitalálva ( pl. Isover TPDS ), ezek akár esztrich beton alá is rakhatók. Viszont ezek keménységben közelebb állnak az EPS lemezekhez, mint a léghang szigetelésre kitalált gyapotok ( pl. Isover Akusto ), amik válaszfalakba valók, nálam is ez utóbbi van beépítve a falakba. A padlóba viszont olyan anyag kell, aminek korlátozott az összenyomódása és elválasztja a kemény padlóréteget födémtől. Emiatt kell a lépésálló AT-N, illetve a lépéshanggátló AT-L. Plussz az oldalfalakra körbe kell rakni 10mm vastag szegélyszalagot, hogy a falakra se jusson át a padló kopogása.
102 hozzászólás Oldal: 4 / 7

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 71 vendég