Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
750 hozzászólás Oldal: 40 / 50
Előző 1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 50 Következő
kutafaja írta: Köszönöm, sokat segítettél!
Valószínűleg, akkor felrakom a hőcserélőt ideiglenesen a felújításig.
A két kazán szétválasztására nekem ajánlottak visszacsapó szelepes megoldást, (mindkét kazánra szivattyú és egy-egy visszacsapó szelep).


Így is megoldható.

kutafaja írta: Egy másik téma amit egy másik oldalon vetettem fel, de nem jött rá válasz, hátha itt kapok:

Üdvözletem!

A következő problémában kérném a hozzáértők segítségét:

Két szintes családi házban az alsó fördőszobában van a villanybolyler. Mivel az adott helyiséget fel kívánom újítani, tokától bokáig szeretném, ha a boyler eltünne onnan, mert ronda.
Az elgondolásom az lenne, hogy a háztól külön álló kazánházba vinném ki a boylert és kiépítenék egy církulációs vezetéket, visszacsapó szelepet és szivattyút egy termosztáttal, ezzel megszünne a másik probléma is, hogy a konyhában sokára lenne melegvíz.
A církulációs hossz nagyjából 30m lenne.
A cirkulációs vezetékkel a boyler nyomáscsökkentő utáni hideg oldalba keringtetném vissza a csőben lehűlt melegvizet.
Szerintetek ez így működhet-e?
Van még hőcserélőm is azt hiszem 20kW a teljesítménye. ezt felhasználva a vegyes/gáz tüzeléssel megoldhatnám a bolyler fűtését is, szerintetek ez így kivitelezhető, vagy a hűcserélő miatt túl sok szovattyú kéne, és olcsóbb lenne venni egy indirekt tartályt?


A válaszokat előre is köszönöm.


Remélem itt tud valaki segíteni. Tudom a legjobb egy puffertartály lenne, viszont csak kis lépésekben tudok haladni.


Egy összetettebb rendszerben akad néhány szivattyú, ez ne tartson vissza. Viszont itt már felmerül egy olyan vezérlőegység beépítése, ami tudja vezérelni a két kazánt a fűtéssel és melegvízellátással együtt. Nem lenne jó, ha neked kellene kapcsolgatni mindent.
A melegvízkeringetés kényelmes dolog, de vannak veszteségei. A keringő melegvíz a szigetelés ellenére fűti a falat, időnként pótolni kell a veszteségeket. A keringetést időzíteni kell a melegvízhasználati szokások szerint. Amennyiben keringetési időszakon kívül használsz melegvizet, akkor meg kell várni míg odaér a csőben.
A kapcsolgatás nem gond, akár milyen bonyolult is legyen azt meg tudom oldani. A kérdés inkább az, hogy villanyboylerrel is megoldható e. Majd amikor lesz puffer tartályom akkor az kiválthatja a boylert is.
A veszteséget nem időkapcsolóval, hanem hőmérséklet méréssel oldanám meg. Ha a cirkulációs vezeték hőmérséklete a beállított hőfok alá esik, akkor beindítom a szivattyút.
Ez így helytálló nem?
A vllanybojlerbe be kell szerelni egy rézspirált, amin a kazán melegvize áthalad felfűtve a bojler vizét. Az elektromos fűtőtest maradjon meg szükség esetére, meg amikor már nem fűtesz.
Rézspirálok különböző bojlertípusokba:
http://g-energia.hu/
http://g-energia.hu/content/param%C3%A9terek-%C3%A9s-%C3%A1rak

A használati melegvíz keringetését azért érdemes időzíteni, mert nap közben feleslegesen fűtené a falakat (hiába szigetelsz, azért elszökik a meleg) és így hűti a bojler vizét. Időzítésen kívüli keringetést is megoldhatod, ha a csap közelébe egy kapcsolóval elindítod a keringetést.
Időzítővel pl. lépcsőházi automatával is megoldhatod, és nem kell figyelned, hogy leállítsd a keringetést.
Jó ötlet, köszönöm!
Esetleg van ehhez vízoldali kapcsolási rajz?
Plaszlo írta:
Tomi6975 írta: Köszönöm a választ ,de ha valakinek van még ötlete kiváncsian várom .
Nem igazán tudom mit tegyünk ha ez így van ahogy gondolod.......


Üdv!
Sajnos pedig nagyon így fest a dolog. A gravitációs rendszerben nagyon sok víz van, ahhoz teljesítmény kell, hogy gyorsan felfűtse. Egy ekkora szigeteletlen házhoz egy ilyen teljesítményű gázkazán valószínűleg elég lenne a folyamatos üzeme miatt, de vegyestüzelésűvel szerintem kevés. Itt viszonylag rövid idő alatt kell az egész rendszert felmelegíteni amihez sok hő kell, miközben a radiátorok a kazán ellen dolgoznak.
Úgy gondolom, megoldást egy nagyobb teljesítményű kazán jelentene, vagy a folyamatos fűtés.


Üdv mindenkinek és BUÉK !!
Nos megy a teszt ezerrel ,két szobában lezártuk fullra a radiátorokat így, a totyas28nak kb 602m kellene kifűteni , nem sikerül.....
A víz nem megy 60 C fölé.
A füstcsőbe beraktam egy féltéglát fojtás gyanánt a tűz így is vidáman ég a tűz dübörög a víz stagnál 60 C-on.
Egyszerűen nem értem ,egy ekkora kazán nem tud 60 2m-t , szerintem ez vicc . :shock:
Jó lenne valami megoldás , ötleteket várok még mindig .

Köszönettel , Tamás
Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok.
Családi házunkban a a fűtéscsövek műanyag csövek lesznek, amelyek a padló alatt futnak majd. Jelenleg arról próbálok dönteni, hogy pontosan milyen típusúak legyenek ezek a csövek. Több helyen próbáltam infóhoz jutni, de ezek inkább összezavartak, mintsem hogy segítettek volna.Valaki meg tudná mondani, hogy mi a különbség a PPR, PEX, PEXAL csövek között? Esetleg melyiket lenne érdemesebb használni?

Előre is köszönöm!
ngyrpd jan. 23-i kérdésére:
U.n. oxigéndiffúzió mentes csövet szokás használni, ami ma 5 rétegű műanyag csövet jeent. A PEx és a PP használati melegvízre jó, de érdemes a szerelőtől megérdeklődni, ő mivel dolgozik, az lesz nála a legolcsóbb. A padlóban elosztáshoz jól szigetelt csövek kellenek, a föld felé is és a padló felé is, különben padlófűtésként működik, de ellenőrizhetetlen hőmérséklettel. Fűtetlen helyiségek alatt még jobb szigetelés kell, pl. éléskamra alatt (ne legyen meleg a kamra).
Sziasztok!

Végigolvastam mind a 40 oldalt, így nem sok kérdésem maradt.
Meglévő rendszert szeretnék felújítani, bővíteni. A jelenlegi rézcsöves megoldást szeretném osztó gyűjtősre alakítani és egy darab új radiátor kerülne be a rendszerbe. Sima turbós gázkazánról van szó (Saunier Duval combitek F24) és 5 darab radiátor lesz a bővítéssel együtt. Minden radiátor külön kört kap majd. Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem hogy szükséges- e olyan osztó gyüjtőt vennem ami szeleppel is el van látva, vagy ilyen kis rendszernél nem befolyásolja a szelep nélküli az áramlást? A legközelebbi radiátor kb fél méterre a legtávolabbi pedig olyan 15 méterre esik a kazántól. Minden radiátoron lesz termofejes szelep kivéve a legtávolabbit mert ott szobatermosztát lesz. (Jelenleg a kazánon tekergetem az előremenő víz hőmérsékletét). Még egy kérdés automata légtelenítőt minden radiátorra gondoltam felszerelni ez jó így? Vagy tegyek még máshova is pl az osztó gyűjtő végére?
(5/4- es lenne az oszto/gy. 16ötrétegű minden radiátorhoz...)
Köszönöm előre is a segítséget!
Üdv!
Radiátoros rendszernél a radiátor alsó, torlószelepével tudod az áramlási viszonyokat beállítani. Padlófűtésnél szoktak az egyes köröknél áramlásszabályozó szelepeket alkalmazni, hogy a különböző méretű, vagy hőigényű köröket össze lehessen hangolni.
A radiátorokra nem raknék automata légtelenítő szelepet, mert ha jó a rendszer nincs szükség rá, másrészt elég csúnya. Viszont kézi légtelenítőt mindenképp rakj mindegyikre.
A termoszelepekkel vigyázz, nehogy nagyon lefogják a vízkört, ha sorban lezárnak.
Akkor ha pl mind a 4 termofejes lezár teljesen (ami nem kizárt mert van egy kandalló is hődobbal ami elég szépen felfűti majdnem az egész házat) és csak egy marad nyitva ahol a szoba termosztát van akkor ez milyen hatással lesz a rendszerre? Ja és a fürdőben jelenleg is ki van zárva teljesen a radiátor mert a kandalló bőven felfűti, mióta felkerült 10 cm 39 es gyapot a betonfödémre. Amúgy tervezek még egy 10 centis réteget felteríteni és a homlokzatszigetelést is megcsináltuk már 8cm es polisztirollal (B30- as falazat). Nyílászáró csere is tervben van 2-3 éven belül.
Köszönöm a segítséget!

Üdv: Tamás
Nem szerencsés helyzet, az egész vízmennyiséget azon az egy radiátoron kell átpréselnie. Leterheli a szivattyút (ebbe még nem adaptív szivattyú van szerelve) és mivel egy radiátor kicsi lesz mint hőleadó egység, hiába modulál le a kazán az alsó értékre, valószínűleg ki-be kapcsolgat, míg a szobatermosztát le nem kapcsolja a kazánt.
Gyakorlatilag így túlméretezett lesz a kazánod a rendszerhez képest.
A kandalló nem tudja kifűteni az egész házat?
A kandallót kb 1 hónapja kötöttem be, de az egész házat nem fűti fel a kívánt hőmérsékletre legalább is a kinti -10 fokos hőmérsékletnél nem bírta csak ha a radiátorok is mentek 50 fokos vizzel. A kisbabák miatt kell a 22-23 fok. Lehet túl nagy teljesítményű kandallót vettem 8kw- os öntöttvas. A folyosón van elhelyezve hátsó kivezetésű ami átmegy a kisszobába ahol a hődob van rácsatlakoztatva és úgy a kéménybe. Itt simán csinál 20-21 fokot csak a hődob zárt szobaajtóval.
Mi lenne a megfelelő megoldás? Kazáncsere kondenzációsra? A ház hasznos alapterülete 80 nm. Ahol a hődob van oda tenném az új radiátort. Reggelre azért csak hűl picit a levegő és akkor a radiátor segítene.
Üdv!

Ez a "vegyes" rendszer annyiban nem szerencsés, hogy a gázfűtést bezavarja. Mondanám, hogy elég lenne egy kisebb teljesítményű gázkazán, de arra az eshetőségekre is kell számítani, hogy csak a cirkónak kell az egész házat kifűteni és akár - 10, -15 fokban.
Egyelőre hagyd a kazánt. A radiátorokat az alacsonyabb hőmérsékletű fűtési rendszerre (kondenzációs kazán) méretezd és a teljes hőszigetelés után mérd fel a házad fűtési igényét. Majd ahhoz vegyél új kondenzációs kazánt. Nálad fontos lesz a széles modulációs tartomány, hogy kandallós fűtés mellett tudjon egész kis teljesítménnyel is temperálni a messzebb lévő szobákban. A szobatermosztátot olyan szobába helyezd el, ahová nem ér el a kandalló hője.
Igazából először a szigetelést és a nyílászárók cseréjét kellene befejezned, majd az új jellemzők alapján átalakítani a fűtési rendszert (radiátorok, kazáncsere). Elképzelhető, hogy a jelenlegi radiátorok is elegendőek lesznek az alacsony hőmérsékletű fűtési rendszerbe a kisebb hőveszteség miatt.
Írtam, hogy a boylert kivinném a kazánházba, a ház és a kazánház között 4m távolság van, a csöveket a földbe akarom vinni milyen megoldással szokás ezt kivitelezni?
A lehetőségeim:

-A már meglévő fűtéscső alagútban 9mm kflex csőhéllyal? ( afűtéscső szétázott régi üveggyapot szigetelését úgyis cserélni kell)
-Külön nyomvonal és 110-es csőbe behúzni az 5 rétegű csöveket +csőhély?

Ha a meglévő alagútba vinném akkor is lenne 1.5 m szakasz, ahol a földben menne, amíg elérem az alagutat.

Van jobb megoldás erre?
Azt Te látod, hol fér el jobban, hol tudod könnyebben vezetni, kell-e föld alatt vezeti. De ha föld alatt vezeted, akkor arra ügyelj, hogy ne tudjon csapadék bekerülni, mert ha megáll a víz a föld alatti csőben, hiába a szigetelés, a talajt fogja fűteni. Érdemes magát az "alagút" cső szabadon álló részét is szigetelni, hogy télen ne csapódjon le a pára a cső falán, mert lefolyva nem tesz jót a szigetelésnek.
Előző 1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 50 Következő
750 hozzászólás Oldal: 40 / 50

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég