totalcar írta: 1. A pincerész (legyen inkább földszint), egyik helyisége a garázs. A többi helyiség sem fűtött, kivétel a kazánház, ahol van egy gázkazán és egy vegyestüzelésű. Esetleg azt meglehetne csinálni, hogy a pincerész mennyezetére tennék szigetelést, bár én nem érzem az első emeletet hidegnek. A garázsajtó is cserélve lesz, szóval ott minimális lesz a hőveszteség.
2. Akkor az marad úgy, esetleg lépésállót tud kapni 2-3 cm-t, mivel tervben van az újraburkolása.
3. A szigetelő táblák szélei alatt mit kell érteni, a két nagy felületet?
Nem én fogom a szigetelni, lesz rá kivitelező, csak ugye ők is szeretnek "elfelejteni" dolgokat, ezért szeretnék felkészült lenni, amikor megbeszélem vele a pontos elképzeléseket.
Így már el tudom képzelni a házat.
1. A pince mennyezetére rakott szigetelés is segít a hőveszteség mérséklésében, de mivel zárt az egész, lehet nem lesz rá szükség. Egy pince hőmérséklete általában talajhőmérséklet, mínusz a veszteségek, úgy 8-12 fok körül lehet. Minél hidegebb a tél, annál jobban lehűl a talaj és lehűlnek a pince falai, így a pincében is csökken a hőmérséklet, Viszont lábazatszigeteléssel nemcsak a falakba menő hideget lehet megakadályozni a pincefödémen keresztül, de a pince hővesztesége is csökken, melegebb lesz benne télen. Ehhez még hozzáadódik a kazán és kéményének hővesztesége a mi szintén a pincét fűti, és a födém hőmérséklete akár elérheti a lakótér padlójának hőmérsékletét. Ilyen esetben nem sokat számít a pince födémszigetelése, ezt majd érdemes figyelni, mérni a szigetelés után. Az az igazság, nyáron a pince hűvösebb klímája kifejezetten kellemes padlóhőmérsékletet biztosít a felette lévő szobákban, akkor jól esik a hűvösebb padló.
Más helyzet a garázs, ott nincs állandó hőforrás, csak az autó beállása után a motorból kiáramló hő fűti rövid ideig a teret. Persze ez is hasznosul, de a ki-be állással el is veszhet ez a plusz hő. Ezért a garázs tetejére mindenképp raknék hőszigetelést, hogy a felette lévő szoba padlója ne legyen hűvösebb a többinél. nyáron is jót tesz a hőszigetelés, mert egyrészt az autó hőjét megfogja, másrészt olyankor gyakrabban marad nyitva a garázsajtó és a így magasabb lesz a hőmérséklete a pincénél.
Ha nem akarjátok a járdát végig feltörni, akkor a lábazatszigetelést a járda felszínétől 1 cm-ig le kell vinni és a rést ragasztóhabbal kitölteni.
2. ezt tényleg csak akkor érdemes meglépni, ha amúgy is el lenne távolítva a régi burkolat. A nagy felülethez képest vékony szigetelőanyag nem fog hozni olyan javulást, mint várná az ember, de néha pár fok különbség is elég, hogy ne kerüljön harmatpont alá a terasszal érintkező beltéri falfelület.
3.Talán így a legegyszerűbb "elmagyarázni":
A képen itt is a kedvencem, a vakolat nélküli téglára ragasztás. Mondhatnánk felesleges, úgyis szigetelés kerül rá, de ha a téglák közötti rést lezárjuk egy vékony vakolatréteggel (a képen lévő falon azért nagyjából kitöltött a hézag), akkor ezekben a résekben bennmarad a levegő, nem tud a szigetelőtábla méretű helyen kavarogni, hőt szállítani. Ezzel a körbekenéssel elvileg lezárják a táblák méretében a légáramlást, de csak egy kis hanyagság, vagy anyaghiány, esetleg úgy esik a két tábla illesztése, hogy a tégla közti hézag "átköti" a két teret és máris szabad az út a táblák között.
4. Még egy "apróság". A képen látom, hogy a tetőkinyúlás alja le lett lambériázva (verébdeszka). Sajnos azt le kell szedni és egészen a tető aljáig - ha engedi a tetőszerkezet, akkor a talpszelemen tetejéig - fel kell vinni a homlokzatszigetelést. A lambéria nem olyan jó hőszigetelő, hogy feleslegessé tegye az alatta lévő falszakasz hőszigetelését. Csúnya hőhidat és penészesedést okozhat, ha ez kimarad.