Ezermester Fórum

Otthon szépítés, lakberendezés, bútor, szőnyeg, függöny, tisztítás, takarítás
249 hozzászólás Oldal: 8 / 17
Előző 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17 Következő
Üdv!
Párnafázásnál mindig az ajtók előtt, meg ahol a leggyakrabban járnak, kell besűríteni a kiosztást. Tehát ezeken a helyeken sűrűbben rakott párnafával kell megerősíteni, hogy ne hajoljon meg a hajópadló az intenzívebb használat miatt. Ráadásul a párnafa sem stabil, ezért - bár bosszantó és nagy munka - a felszedést és a megerősítés után az újrarakást javasolnám.
Mi van a párnafák között, levegő vagy hőszigetelő?
Üdv!

Hamarosan laminált padló lerakására szánom el magam, de lenne pár kérdésem ezzel kapcsolatban:

1. A mellékelt képen a küszöb előtt mi a megoldás arra, hogy ne legyen nagy hézag? A küszöb alá nem tudom csúsztatni a padlót,
Vettem már véglezáró profilt, de az nem takar el ekkora rést. Ha meg a lapokat beljebb csúsztatom azon a részen, akkor nem lesz
összhangban a többivel. Mi ilyenkor a megoldás?

2. Az ajtószárfától is ugye kell tartani az ajánlott 1cm-es diletációs hézagot, azt a részt mivel lehet takarni? Színazonos szilikonnal nyomjam ki?

3. Mivel panellakásról van szó, (mondanom sem kell) a falak nem teljesen egyenesek (finoman szólva). A szegélyléceket milyen módszerrel érdemes feltenni?

4. Az erkélyajtónál a sarok még szemre sem 90 fokos. Itt farigcsálásra lesz szükség mind a padlót, mind a szegélyt tekintve. Mert gondolom a szegélyhez való
sarokelem ilyen esetben nem használható (?).

A segítséget előre is köszönöm.

Csatolmányok

Üdv!

1., Gondolom az ajtó felőli oldaltól kezded a lerakást, ezért csalj egy kicsit az indulóelemmel és vágjál le akkora részt a falnál lévő elemekből, hogy a küszöbnél pont méretes legyen. Egy kis veszteséged keletkezik, de hibátlan lesz a küszöb beugrásánál, az eltérés meg nem lesz feltűnő az egész szálakhoz képest.
2., a dilatációs hézagot mindenhol tartani kell, a standard színekhez lehet kapni színazonos szilikon fugázót.
3., padlóra fektetve, DE a falhoz rögzítve, így a padló tud alatta mozogni.
4., marad az egyéni kivitelezés, "farigcsálás". Ehhez jó segítség a fejező körfűrész, vagy lyukfűrész. Érdemes hulladékanyagon kipróbálni a megfelelő szögbe vágást.

Itt egy videó, ami szerintem elég jól összefoglalja a parketta lerakását:
http://www.bauhaus.hu/index.php?id=3423
Köszönöm a gyors választ!

Sejtettem, hogy ez lesz a megoldás, mármint mindegyik lapból vágni kell, így kicsit macerásabb, de a végeredmény a fontos.

A szegély rögzítéssel kapcsolatban az rendben, hogy a falra kell tenni, de kicsit egyenetlen falnál melyik rögzítési mód az "ideális"?
Három féléről hallottam, a tartókapcsos/bepattintós módszer, a közvetlen falhoz csavarozás (nem túl szép, mikor látszik a szegélyen a csavar)
és a ragasztás. Jelenleg padlószőnyeg van a szobában és behúzószegély, ezzel is lesz kis gond, mivel az 5cm magas, a laminált padlóhoz való pedig 4cm-es.
Ha nem sikerül szépen leszedni (ami valószínű) még a falat/festést is javítani kell majd... No de egyszer biztosan kész lesz. :)
Szerintem a tartókapcsos/bepattintós a jobb megoldás az esetedben, a ragasztás egyenes felületen lenne használható. Ha nagyon elállna a faltól, kis sziloplaszttal kinyomhatod a rést. A tapéta szegélycsík biztos leszedi a fal felületét, de egy kis gletteléssel és festéssel szépen eltüntetheted. Még a lerakás előtt javítsd ki a falat, akkor még jól hozzáférsz. Nagyon jól használható glettanyagokat lehet kapni, könnyen és szépen lehet vele dolgozni, pl: Masterplast.
Tisztelt Ezermester!

Elolvastam mind a 110 eddigi bejegyzést, de sajnos nem találtam olyat egyikben sem, ami az én esetemre megoldást jelentene! Egy régi családi házban lakunk, ahol a nappaliban 22 mm-es jó álapotban lévő, felújított keményfa parketta van. A gond vele az, hogy a parketta alatt biztos, hogy csak aljzatbeton van, hőszigetelés nincs, ezért nagyon hideg a padló. Arra gondoltunk, hogy felszedjük a meglévő parkettát és 3 cm Austrotherm XPS 20-at vagy XPS 30-at rakunk le, arra 3 mm-es hőtükrös fóliát, erre pedig jönne egy 8 mm-es laminált parketta. Ez így talán megfelelően merev lenne ahhoz, hogy az ágy, ill. kanapé alatt ne süllyedjen meg a padlóburkolat. Ezt az ötletünket megosztottuk a melegburkolóval (aki anno a parkettánkat felújította), de ő lebeszélne arról, hogy a meglévő hibátlan parkettát felszedjük és a nemrégiben teljesen felújított lakásunkban ilyen mértékű beavatkozást végezzünk. A parketta feltehetően bitumenbe van ragasztva, ill. a beton felülete is ismeretlen, ezért feltehetően nagyobb beavatkozásra lenne szükség így, mint azzal amit ő ajánlott. Ez a következő lenne: a meglévő parkettát így hagyni, arra 4 mm-es Woodstep Thermofloor faörlemény alapú alátétet rakni (akár 2 rétegben) és erre közvetlenül jöhetne a 8 mm-es laminált parketta. Azért ezt az alátétet ajánlja, hogy a meglévő parketta "aljzat" nehogy bepenészedjen, mivel a Thermofloor alátét lélegzik, szemben a hőtükrös, ill. az összes többi ismert alátét fóliával és az esetlegesen a betonból érkező nyirkosság a helyiség felé így ki tudna szellőzni, nem lenne bezárva a pára. Kérdésem az lenne, hogy Ön mit gondol erről/ezekről a megoldás(ok)ról? Elegendő lehet a 3 cm-es helyett a 8 mm-es hőszigetelés is a jobb hőérzet érzéséhez? Ha az "A" verziónál maradunk, akkor a 3 cm XPS és a laminált parketta önmagában kellően merev lenne-e, nem süllyedne meg valamelyest? A Thermofloor igaz, hogy szellőzik? Gyors válaszát előre is köszönöm! Swimatesz
Üdv!
Szerintem a 4-8 mm-es szigetelőréteg hőszigetelésnek kevés, hoz némi javulást, de távolról sem az elvártat. Itt nincsenek csodák, 4-8 mm-es hőszigetelő anyaggal csak javítani lehet a helyzeten, de nem megoldani. Még egy 2 cm-es üveggyapot lépésálló szigetelőanyag sem lenne elég komoly eredmény elérésére.
A másik gond, hogy a laminált padló is erősen párazáró jellegű, bár fából van, de a felső kemény koptató és lakkrétege már hosszabb távon okozhat gondot. Nem lehet tudni mennyire van víz ellen szigetelve a parketta alatti beton, lehet a mostani parketta vastagsággal még egyensúlyban marad, de további rétegekkel megtoldva már feldúsul a nedvesség az alsó parkettarétegben. A legbiztosabb megoldást a régi parketta felszedésével lehetne elérni, a többi megoldás eredménye kétséges, de legalább is megkérdőjelezhető.
Azt is tudni kell, minden lépésálló, terhelhető szigetelőanyag kicsit megroskad, összemegy terhelés hatására, ezért szokták még egy betonréteggel lefedni, a jobb súlyelosztás érdekében. Sok év után biztosan jelentkezik a süllyedés, ami lehet 1-2 mm csak, de a tartósan terhelt részeken nagyobb, a kevésbé terhelten kisebb mértékben.
Vastagabb szőnyeg nem jelentene megoldást?
Tisztelt Plaszlo!
A szőnyegpadlóval az a gondunk, hogy szinte lehetetlen normálisan tisztítani, a feleségem pedig porallergiás, tehát sajnos vagy sem, de a szőnyeg szóba sem jöhet. A nedvességgel kapcsolatban abban bízunk, hogy nem lehet jelentős, mivel egy kisebb dombon van a ház, ill. van pince is az egyik szoba alatt és annak a padozata nyers homok és teljesen száraz! Innen gondoljuk, hogy alulról minimális nedvesedés jelentkezhet csak. A parketta felszedése volt nekünk is az első ötletünk, de mivel még csak pár éve volt felújítva a teljes épület (a szülők által), és tolóajtós beépített szekrény is került a nappaliba (amely helyiséget szigetelni szeretnénk), ezért ódzkodunk a komolyabb beavatkozástól. Azt jól mondja László, hogy a 2-3 cm padlószigetelés is kevéske, mivel ma 10-15 cm-ket is raknak már. Azzal fogjuk vígasztalni magunkat, hogy a házban lévő hő 30-40%-ban a falakon át, 30-40%-ban a födémen keresztül és csak 10-15%-ban a padlón át távozik el! A Thermofloor-ról mi a vélemény Lászlónak? Azt lehet alapvetően csak alkalmazni akkor, ha megmarad a régi parketta? Köszönettel: swimatesz
Üdv!
Sajna nem ismerem a thermofloort, csak a neten próbáltam utána keresni, de nem találtam semmi komolyabb anyagot róla. A véleményem továbbra is az, hogy vékony ilyen jellegű szigeteléshez, de valamelyest biztos javítani fog a hidegérzeten.
Még mielőtt belekezdenének, tegyen le egy nagyobb darab fóliát a parkettára olyan helyen (lehetőleg ne a pince feletti részen) ahol nem zavaró, és legalább egy hetet várjon (inkább többet) és utána felszedve nézze meg, változott a parketta nedvessége. Ha a fólia alja nedves, vagy párás lesz, akkor nem merném rárakni a következő réteget.
swimatesz-nek

Csak egy ötlet: a laminált parkettából van olyan is ami parafából (nem tévesztendő össze azzal ami csak olyan mintha abból lenne) készül , s mint ilyen igen, jó hőszigetelő. Ráadásul nem olyan hideg mint a lamináltparketta. A parketta felszedését csak legvégső esetnek ajánlanám, a bitus ragasztású parketta felszedésekor igen nehéz a lakás épségét megvédeni - bár ahogy olvastam erről tájékoztatta az ismerősük- nem beszélve arról hogy maga a feréteg is hőszigetelő hatású.

üdv.:ksk
Kedves Fórumozók!

A segítségetekre lenne szükségem. Én is nagy lakásfelújítás előtt állok. A laminált padló nálam is felmerült, de valahogy eléggé félek tőle. Az alacsony ára szerintem jelez is valamit. Sok ismerősömnél is ez van és nagyon ronda. Mi mást tudtok ajánlani? Vagy, van minőségű laminált is, ami pl. bírja a vizet? Nemrégiben még ezeket a fa darab PVC-ket is nézegettem, nekem nagyon tetszettek, de érdekelne ezzel kapcsolatban is a véleményetek!

Köszönöm előre is!
Üdv, az összes hozzászólást végig olvasva sem vagyok biztos abban, hogy mi a legjobb megoldás kérem segítsenek

Vásároltam egy régi épületben lévő garzont ami nem volt legalább 6 éve használva. Pár éve történt egy csőtörés a lakásban ami miatt a parketta teljesen felázott. A parkettát felszedtem alatta hajópadló van amit szintén nem kímélt a víz és az idő, néhol kicsit porlad is, és már penészes. Alatta egy legalább 15 centis salak/homok réteg van, nem tudom pontosan a csavarhúzó amit bedugtam a hajópadló résein teljenes bement.

Laminált padlót szeretnék lefektetni de sajnos így lakásvásárlás után és egyéb nagyobb felújítások miatt a keret szűkös a dologra.

Azt terveztem, hogy átkezelem a hajópadlót a megfelelő vegyszerekkel, majd erre kifejezetten fára teríthető cementalapú aljzatkiegyenlítőt terítve a hajópadló egyenetlenségeit orvosolva (ami kalkulációim alapján túl kölcsges lenne, legalább 60k Ft a 15nm-re) OSB lappal kipótolva a maradék szintkülönbséget oldanám meg a lefektetendő laminált padló alapját.

A lakás másodikon van így hőszigetelés nem kell, a salak szerintem a zajt is kellően szigeteli így az se fontos szempont.
Mi lenne a legjobb megoldás? Megoldható e, hogy ne kelljen felszednem a hajópadlót? Betonozni semmikép sem szeretnék több ok miatt.
(Edit)

A következő megoldás működhet e esetleg:
Átkezelt hajópadló
20mm Isover TDPT (ez valamennyire feltölti a hajópadló egyenetlenségeit így nem fog annyira zörögni)
8mm-es OSB lap fix alapnak (ha ez elég vastag így fix alátámasztással a hajópadlótól ha nem akkor vastagabb)
Laminált parketta
Eddig ez a legolcsóbb verzió amit ki tudtam gondolni, de vajon ez így jó lenne-e és mennyire lenne tartós?
Válaszokat előre is köszönöm
Dornex,
sajnálom, de érzésem szerint az elképzelésed több sebből vérzik. Egy félig elrohadt, penészes hajópadlót csak nagyon durva vegyszerekkel tudsz lekezelni, de a fa épségét nem tudod visszaállítani, a sérült részeken mindig gyengébb lesz, a vegyszerekkel vagy a penésszel együtt élni sem jó döntés. A TDPT valóban képes kisebb felületeltéréseket kiegyenlíteni, de csak milliméteres nagyságrendben. A 8 mm-es OSB lapnak nincs kellő tartása, a bútorok súlya alatt behajlik a TDPT-val együtt, és idővel megsüllyed. ilyen esetekre inkább16 mm-es javasolt, vagy vastagabb a jó és nagy felületű teherelosztás miatt. Sajnos gyakorlati tapasztalat, a lépésálló szigetelőanyagok is megsüllyednek egy kicsit az évek alatt, jó teherelosztóval nagyjából egyformán süllyed mindenhol. Ne feledd a bútoraid folyamatos terhelést jelentenek. Azt sem ártana megnézni, hogy a hajópadló alatti salakréteg kiszáradt-e már teljesen, különben konzerválod a nedvességet.
Szóval eljutottunk oda, hogy fel kell szedni a hajópadlót, amit érthető módon nem akarsz, de sajnos szükséges lesz. Meg kell bizonyosodnod, hogy a salak/homokréteg ténylegesen száraz és a hajópadlót tartó párnafák is épek, bár nagy a valószínűsége, hogy ezek is részben korhadtak a beázás miatt.
Ha már felszedtétek, akkor több lehetőséged adódik:
- salak/homokréteg nedves -> szét kell teríteni a vizes részt és kiszárítani. Ha ez is bepenészedett, akkor eltávolítani a lakásból.
- vegyük a jobbik esetet és már száraz. A párnafákat ki kell szedni belőle (valószínűleg nem csak rá lett fektetve a hajópadló a feltöltésre) és lekezelni favédő alapozóval, a korhadt részeket cserélni. A feltöltőréteget most ki lehet vízszintezni, hogy ne kelljen pótolni az alacsonyabb részeken. Vissza kell rakni a lekezelt párnafákat besüllyesztve a salak/homokba és úgy vízszintezni az egészet. Ezt alaposan vissza kell tömöríteni, hogy ne süllyedjen meg a későbbiekben.
- erre az alapra már vissza lehet szögelni az ép és lekezelt hajópadlót, a hibás darabokat újra kell cseréni, így remélhetőleg nem az egészet, csak egy részét kell cserélni. Erre habfólia, majd szalagparketta.

Tudom, nem ezt szeretted volna hallani, de ha nem akarsz pár év múlva problémát, akkor fel kell tárni a beázás miatti károkat és az aljzat állapotát. Ha szerencséd van, akkor sok munkával, de viszonylag kicsi költségekkel kijavíthatod az aljzatot és megfelelő lesz a szalagparkettának. A szalagparkettának stabil alap kell, hogy ne nyikorogjon később.
Üdv!

Tanácsot szeretnék kérni.

Még márciusban írtam a fórumra, időközben meglett a laminált padló amit le is raktam, viszonylag szaporán ment ahhoz képest, hogy első alkalommal csináltam. A szegélyeknél a tartókapcsos megoldást választottam, köszönet a tanácsokért Plaszlo-nak!

Viszont van egy nagy gondom!

A laminált padlót 3mm-es fóliával a már meglévő parkettára tettem ami elég stabilnak bizonyult (bitumenes lapokra ragasztott verzió).
Stabilnak stabil, de sajnos nem teljesen sík a felület. Ez főleg a bútorok visszahelyezése után derült ki.
A padló néhány helyen nem fekszik tökéletesen az aljzatra, amitől kis mértékben, de süpped. Ez a jövőre nézve nem túl bíztató, tönkre fognak menni az illesztések.

Azt már sajnos tudom, hogy fel kell szednem, de hogyan tovább?
3 éve mikor felújítottuk a lakást, egy kis részen (ajtó körül) fel kellett szedni a bitumenes parkettát, de az valami borzasztó volt.
Nagyon nehezen és lassan ment. Abba, hogy egy egész szobányit (20nm) fel kellene szedni, bele sem merek gondolni...
Mit ajánlanátok? Olvastam, hogy van olyan szálerősített aljzatkiegyenlítő, amit fel lehet vinni régi parkettára. Ezt meg lehetne próbálni?
Volt már valakinek tapasztalata ilyennel?

Olyan megoldást kellene találnom ami "viszonylag" gyors, másfél éves gyerek mellett nehéz lesz még így is.

Tudnátok tanácsot adni mit csináljak?

Köszönöm.
Üdv!
Sajnos olyan megoldást nem tudok és nem is találtam, ami gyorsan, kosz nélkül megoldaná a problémádat. Találtam olyan kiegyenlítő anyagot, amit régi parkettán lehet alkalmazni, de a jó tapadás érdekében fel kell csiszolni a parkettát, ami elég nagy kosszal jár.

http://www.epitesiportal.hu/cikkek/aljzatkiegyenlites-meglevo-aljzatokon_210.php

Remélem lesz valakinek aki szakmabeli jobb ötlete. Nekem elsőként a teljes régi parketta síkba csiszoltatása jutott eszembe, de eddig úgy néz ki a csiszolást nem tudod elkerülni, még ha nem is kell parkettacsiszoló gép hozzá.
Előző 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17 Következő
249 hozzászólás Oldal: 8 / 17

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég