Ezermester Fórum

Otthon szépítés, lakberendezés, bútor, szőnyeg, függöny, tisztítás, takarítás
249 hozzászólás Oldal: 13 / 17
Üdv!
Azt tudni kell, az ilyen vékony hőszigetelőktől nem szabad csodát várni. Egyik sem csodaszer, a Diego termékét inkább nevezném felületkiegyenlítőnek mint hőszigetelőnek. A 6 mm-es laptól sem lehet túl sokat elvárni. Érezhető változás legalább 2 cm-es hőszigetelés esetén (Isover TDPT) jelentkezne, de még ez is kevés egy normális hőszigeteléshez. Utólagos hőszigetelésnél általában gondot jelent, hogy nem lehet elég vastagságú felületet kialakítani a már meglévő ajtók, ajtókeretek miatt.
Röviden a két változat közül a 6 mm-es alátétet választanám. A fóliát a padlóalátét alá, közvetlen a födémre kell rakni, átlapolva, ragasztva az illesztéseknél. Ebben az esetben nincs értelme a hőtükrös fóliának, az csak akkor működik, ha a hőtükör előtt van légrés.
Nagyon köszönöm a gyors választ! :-)
Sziasztok

Szeretnék véleményt kérni http://padlofutar.hu/product/tc-8269-k erről a padlóról. Nem reklámot szeretnék csinálni de jelen pillanatban itt találtam a legolcsóbban. Az asszonynak ez kell.

Következő kérdéseim vannak.
Ez jó e a nappaliba, úgy hogy sokat használjuk?
Első sorban a kopásáloságára gondolok. ( ez ügyben felvilágosithatna valaki, hogy az ami oda van írva az oldalra, mit jelent 23/AC3, 31/AC3)
Mennyire kell az ajzatot kiegyenlíteni? (ez megint oda van írva az oldalra, de nekem kicsit fura, hogy egy m2-ben csak 2mm lehet a szinteltérés eltérés)
Egyedül le tudom e rakni a lamináltpadlót?
Milyen réteg fontos alá? ( ez megint oda van írva, de kérdésem minden esetben kell a PE fólia)


Előre is köszönöm aki válaszol.

Üdv
Szia!

Nincs tapasztalatom róla, de a kérdéseidre néhány válasz:
- kopásállóság, otthoni környezetben tartós, irodaiban mérsékelt. Otthon általában nem cipőben járnak és nem tűsarkúban, de ha mégis, akkor sem sokat. Ilyen viszonyok között ellenálló.
Irodában a tűsarkú cipőktől a görgős székekig mindent el kell viselni, itt már nem annyira tartós. Röviden: otthoni használatra készült, ellenállóbb fajta.
- a szigorú 2 mm-nél kisebb eltérés azért kell, hogy ne recsegjen a parketta. Ezt a 2 mm-ert az alátétfólia nagyjából kompenzálni tudja. Önterülő aljzatkiegyenlítővel el lehet érni a szükséges simaságot. Ehhez szakember kell.
- nem ismerlek, nem ismerem a képességeidet, így megmondani sem tudom, képes vagy-e rá.
- ketté kell választani a fóliakérdést. Habszivacs alátétfólia kell, mert az aljzat kisebb egyenetlenségeit kiegyenlíti, valamint a lépéshangot is csökkenti. Van másik fajta PE fólia pára ellen. EZ csak ott kell, ahol az aljzaton átjuthat víz, vízpára. Párásodástól felpúposodhat a parketta. Földszinti lakásoknál szükséges, hacsak nem lett alaposan víz ellen szigetelve az aljzat, emeleti lakásoknál - ahol alatta is fűtött normál páratartalmú helyiség található - nem szükséges.
Üdv!

A kérdésem 2 részből állna:
1. Tetőtérbe, fa födémre, gerendaközben 15 cm kőzetgyapot, colos deszkázat, és 15-ös OSB lap fedést
szeretnék burkolni laminált padlóval. Ehhez ki is választottam a WoodStep 8mm, Dynamic Click-et.

Mivel fára szeretném lerakni, ami alatt a ráadásul a földszinti lakótér található, gondolom a párazáró fólia elhanyagolható?!
Viszont az alátét "fólia" még kérdéses a számomra. Elsőre a 3mm-es Wave volt a legszimpatikusabb,
de most gondolkozom az 5-mm-es ISOFLOOR-ban is, nem is a hő, mint inkább a zajcsökkentés miatt.

Melyiket lenne érdemesebb letenni? Illetve, hogy ezek mehetnek faltól-falig, mert elvileg ezek mérettartók?

2. A második kérdésem kicsit más téma, de a fent leírt padlózat adott a fürdőben is, ott viszont járólapozni szeretnék.
Ehhez találtam is folyékony fóliát (Tytan Hydrol 1K vagy Mapei Mapegum WPS) amit lehet az OSB-re is kenni.

Első kérdésem, hogy jó ötlet-e ebben a környezetben, nem fog-e berohadni alatta a fa padló?
Hozzáteszem azonban, hogy a fenti fürdőben csak WC és kézmosó található majd, tehát felülről se fogja sok víz érni.

Erre természetesen majd felkerül egy flexibilis padlófütéshez is használható csemperagasztó (weber.xerm 848 (R2TE) vagy Ceresit CM17) valamint rugalmas fugázó a lapok közé (Cimsec Premium vagy Ceresit CE 40 Aquastatic).

Ha bármelyik részlettel kapcsolatban van valakinek további javaslata, vagy ahol több lehetőséget is írtam
és valamelyik inkább javasolt, azt kérem írja meg!

Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Fűtött helyiségek közötti födémhez nem kell párazáró fóliát rakni, kivéve, ha alatta vizes helyiség van.
Vastagabb, 5 mm-es Isofloor-t raknám a jobb hangcsillapítás miatt.


Ha alulról tud szellőzni a fa, akkor nem lesz gond. A rohadás víz jelenlétét feltételezi, száraz faanyag önmagától nem vizesedik és nem rohad. Mivel alatta is fűtött tér van, még harmatpont alatti hőmérséklet sem okozhat vízkicsapódást.
A vízszigetelést nagyon alaposan készítsd el, még véletlenül se tudjon lefolyni a fa padlózatra.
Köszönöm a választ!
Sziasztok!

Beton lépcsőt szeretnék laminált lappal burkolni, ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Úgy oldanám meg a dolgot, hogy OSB lappal burkolnám le a lépcsőt, amiket dűbellel csavaroznék a betonba, majd arra ragasztanám a laminált lapokat. Az éleken természetesen fém élvédőket használnék. Van egy pihenő rész is a lépcsőn, azt is hasonlóan burkolnám. A kérdésem az lenne, hogy szükséges az OSB lapok között dilatációs hézagokat hagyni? Az előlap és járólap összeérjen teljesen, az OSB lapot engedjem ki a falig, vagy hagyjak köztük hézagokat? A pihenő van akkora, hogy pár OSB-t egymás mellé kell helyezni, azok között is kellene pár mm hézagot hagyni? Gondolom a járólap lerakásnál mindenképp figyelni kell a hézagokra a fal és az élek mentén, mint amikor hagyományosan úsztatva rakom le ragasztás nélkül.

Ebben kérnék segítséget. Előre is köszönöm!
Sziasztok!

Magasföldszinti panellakásban vakpadlót építek. Eredetileg parketta volt párnafákra szegezve, a párnafák között kőzetgyapot. A párnafák a pucér betonon álltak... A kőzetgyapot csíkokat kicseréltem újra, a párnafákat, amelyik megrepedt, szintén kicseréltem. A párnafák betonnal érinkező felén volt minimális penész, azt lecsiszoltam, lelkentem lazúrral. A kidobott kőzetgyapot viszont elég fekete volt sok helyen. A párnafákra OSB lapot csavaroztam, arra jön a laminált parketta (fóliára).

Észrevettem, hogy a betonfödémben nyílások vannak, amelyek az alattam levő fűtetlen garázsba nyílnak. Gondolom, ezeken keresztül szellőzött valamennyire a padlószerkezet alulról. Nem tudom, ez milyen hatásfokú lehetett, a kőzetgyapot mitől penészedett, a hideg födémtől alulról, vagy esetleg a parkettára véletlenszerűen kiöntött dolgoktól vagy felmosástól? (kb. 40 éves padló volt)

Nemrég panelprogram keretében az alattam levő garázs plafonja 10cm üveggyapot szigetelést kapott, így a szellőző nyílásokat is eltakarták vele.

Két kérdés foglalkoztat:

1) A szellőzőnyílásoknak van még így bármi szerepe, vagy betömhetem őket? Valamennyi levegő még húz át rajta, ez hűtheti alulról a lakást erősen.

2) Azzal, hogy a vakpadló alá is kerültek új kőzetgyapot csíkok, nem gátolom-e meg túlságosan a hő lejutását a födémhez, amely így hiába van alulról is szigetelve, nem tud felmelegedni és kicsapja a padló alatti levegő páráját és bepenészesíti az egész szerkezetet? (Főleg, ha az említett szellőző nyílások sem üzemelnek) Mennyi esélyt láttok erre?

Köszönöm előre is a válaszotokat!
Szia!
Elég érdekes megoldás, de alapvetően rossz. A fűtetlen garázs hideg levegője a télen tovább hűti a betont és a szigetelést.
A penészesedés a párától keletkezik hideg felületen, amit a garázs födéme képez, a pára meg bejuthatott a szellőzőréseken is, hiszen az autók vizesen, havasan is beállnak a garázsba, és ez elpárologva bejuthat mindenhova.
De a pára a lakás felől, a padlón keresztül is bejuthatott a szigetelésbe és a hideg födém felületén lecsapódva vízzé vált.

A réseket mindenképp le kell zárni. Nem is értem hogyan találhatták ki, hogy a garázs levegője bejuthasson a lakásba, ez nonszensz, ilyenért ma már főbelövés járna.

Az lenne e legjobb, ha a födémen lévő réseket lezárnád véglegesen akár betonnal, vagy vakolóanyaggal. Mondhatnék purhabot is, de ha rágcsálók vagy bogarak beköltöznek a szigetelésbe, akkor felrághatják magukat a padló alatti szigetelésbe is, mivel ott melegebb van. Sajnos a kőzet és üveggyapotba is beköltöznek, nem zavarja őket.
A lezárás után a vízszigetelést kellene elkészíteni, akár a fürdőszobáknál használt kenhető vízszigeteléssel és csak azután építeni a padlószerkezetet.
A födém az alsó szigetelés után már nem lesz annyira hideg, de mivel nedvesség nem tud alulról bejutni, nem lesz párakicsapódás a padlód alatti szigetelésben. A padlód alatti szigeteléssel nem hűtöd jobban a födémet, mivel eddig szabadon állt, hűtötte a levegő szabadon. Az alsó szigetelés nem engedi annyira kihűlni a födémet, mint eddig amíg szabadon volt.
A vízszigeteléssel a födém felől nem tud pára jutni a szigetelésedbe, így száraz marad, a szoba légtere felé meg szellőzni tud amennyire szüksége van. Ha jól készítették el a garázs szigetelését, érezni fogod télen, hogy melegebb a padló, mint eddig volt.
Kedves Plaszlo!

Köszönöm szépen az informatív választ!

A szellőzőket be is betonoztam estrich betonnal. A vizes autókra nem is gondoltam, de tényleg logikusan hangzik.
Vajon a szoba felé való szellőzés lehetséges nútféderes OSB lapon keresztül? (Plusz azon még 3mm xps parketta alátét és 8mm-es laminált parketta)
Valahol azt olvastam, hogy az OSB teljesen párazáró... Ami levegő a padló építésekor "aláragad", annak a páratartalma nem okoz majd gondot télen? (mint a faliképeknél, amiknek a hátulja penészedik...)
Üdv!

Amennyiben a vízszigetelés megfelelő a födémen és a beépített fa és szigetelőanyag is megfelelően száraz, akkor nem szabad gondot okoznia. A garázs födémszigetelése remélhetően nem fogja engedni lehűlni annyira a födémet, mint előtte lévő időkben.

De most azt nem tudom, hol tartasz az építésben a szellőző lyukak bebetonozásán kívül mi készült el?
Kedves PLaszlo!

Hát az a helyzet, hogy tulajdonképpen már elkészültem a vakpadlózattal, csak ott hagytam nyílást, ahol a lyukak voltak, hogy még be tudjam tömni őket...

Ami azt jelenti, hogy a vízzáró réteg kimaradt... erre nem gondoltam. :(
Ezt leszámítva egyébként a szigetelés és a faanyag száraz. Vajon a garázs felőli vastag üveggyapoton és a betonfödémen keresztül így tényleg feljuthat a pára? A garázsok egyébként valamennyire szellőznek, az ajtókon nyílások vannak. Ott nem tud inkább kijutni a pára a garázsból, mint a födémen keresztül hozzám?
Üdv!

Ez a garázsban felhalmozódó párától is függ, ha van szellőzése, akkor inkább a könnyebb út felé halad.

Ez egy érdekes helyzet, mint födém, a fűtetlen garázs hidegebb tere felé halad a pára a meleg oldal (beltér) felől, de a parketta szempontjából a födémen kellene közvetlenül a pára ellen szigetelni.
Remélhetőleg a garázsfödém szigetelés nem fogja engedni nagyon lehűlni a födémet, a garázs szellőzése meg nem engedi nagyon felhalmozódni a párát.
Szerintem nem lesz probléma, ha a parketta alá lerakjátok az előírás szerinti pára elleni fóliát és a födémben esetleg előforduló nedvesség a hidegebb oldal, a garázs felé el tud távozni.
Üdv mindenkinek,

Lakásfelújítás és parkettázás előtt állok, amit anyagi megfontolásból én magam végeznék el.
A helyszín egy klasszius bp-i régiépítésű ház 4. emelete.
Jelenleg halszálka mintázatú faparketta van a nappaliban (32nm) és a hálóban (8nm), amik átlagosan 2cm-rel vannak mélyebben, mint a lakás többi területe.

Az új laminált hajóparketta lerakásához szeretnék gyors, és jó megoldást találni, mert nem csak keret, de idő szűkében is vagyok sajnos, ehhez kérnék tippeket.

A jelenlegi fa parketta itt ott recseg, 1-3 mm szintkülönbségek is előfordulnak, illetve van két (kb félméteres átmérőjű) terület, ami 5-6mm-t süllyedt (már így vettem a lakást). Nedvességtől, vagy páratartalomtól nem tartok, mert a szobák amióta itt lakom csont szárazak, sőt még a lakást is párásítanom kellene néha, illetve a csövek is a falakban mennek. A jelenlegi parketta párnafákon fekszik, ami alatt valamiféle salak és fekete szén szerű(?) anyag keveréke van elterítve (nem tudom megállapítani, de gondolom a profibbaknak ismerős ez az anyag).

Tekintve, hogy van 2cm "előnyöm", igazából nem szeretném felszedni a régi parkettát, hanem erre tenném rá az újat, ami 1cm vastag, és formátumát tekintve 2000*192 szálakból áll. Itt a pontos leírás a parkettáról:
http://budapest-parketta.hu/laminalt-pa ... 10eh-35541

Tehát így még marad 1cm, a szükséges rétegekhez. Én az interneten összegyűjtött infók alapján a következő megoldásra gondoltam:
1. Elsőként az egyenetlenségeket ezzel az anyaggal ahol kell, kiegyenlíteném:
http://www.mapei.com/hu-hu/product-deta ... DLinea=121
Bár nem teljesen világos, hogy ez így önmagában elég, vagy előtte-utána még tennem kell e valamit, hogy ez működjön (pl kell e felcsiszolni, mert azzal nem szívesen vesződnék).

Majd száradás után folytatnám a következő rétegekkel:
2. Párazáró fólia
3. Alátétlemez (5mm)
4. Polifoam (3mm)
5. Parafa alátét (2mm)
6. Parketta

Tekintve, hogy a parketta önmagában is elég vastag és 2m-es szálakból áll, én laikusként úgy gondolom ,hogy a leírt megoldással ez már kellően stabil kellene legyen, de szívesen fogadnám egy szakember véleményét a témában, mert csak egyszer szeretném hibátlanul lerakni. :)

Előre is köszönöm a választ!
Üdv,
t.
249 hozzászólás Oldal: 13 / 17

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 18 vendég