gabizgatunk írta: Nincs olyan szelep beszerelve,de pontosan mit is jelent az hogy túlhűtött?Nekünk nincs rákötve a hideg víz a kazánra,mi évente egyszer töltjük fel és azt a vizet melegíti illetve forgatja.A radiátorok gyorsan melegednek és le is adják a hőt,de valahogy még sincs olyan meleg bent mint kéne.Van egy termosztát ami a víz hőfokát mutatja és van még egy csőtermosztát ami a keringetőt kapcsolja 40 fokos víznél.És van még egy termosztát szerű valami amivel azt állítjuk hogy 70 fokos víznél vegye el a levegőt tőle automatikusan. Pl anyuéknál süllyesztett megoldással van megoldva falon kívüli vascsövek vannak és nagyobb teret fűt jóval (kb 180 négyzetméter) és egy hét alatt sokkal kevesebb fát fűt el mint mi.Bocsánat nem értünk mi a kazánhoz meg ilyesmihez azért kérdezünk és írunk le mindent amit megfigyeltünk.
Túlhűtött kazán azt jelenti, hogy nagyon alacsony hőfokon indul el a keringetés. Amikor viszont elindul, rázúdítja a visszatérőn keresztül a hideg vizet, ami lehűti újra, és ha jó a termosztát lekapcsol a szivattyú. Ezt játssza el míg fel nem fűti az egész rendszert.
Kazánvédő szeleppel addig kering a kazánkörben a víz, míg el nem éri a beállított 60-65 C°-ot és csak akkor engedi ki a meleg vizet a fűtési rendszerbe. De akkor is csak annyira, hogy a visszatérőből érkező hideg víz ne tudja visszahűteni a kazánt, úgy keveri az előremenő és visszatérő vizet, hogy hőfokon maradjon. Ezen a hőfokon már nem lép fel a kátrányosodás, a kémény is hamarabb bemelegszik, huzata megfelelő lesz, így gyorsabban ég a tüzelőanyag, és gyorsabban fel tudja melegíteni a fűtési kört. Kicsit olyan mint az autók hűtési rendszere, ahol a termosztát a kazánvédő szelep. Ha már próbáltál termosztát nélküli autóval közlekedni hidegben, tudod miről van szó. A motor csak nehezen éri el az üzemi hőfokot, nő a fogyasztása és hosszú távon kárt tesz a motorban.
A kazán kátrányosodása is azt jelzi, a kazán sokáig nem éri el a megfelelő hőfokot.